بانکبانک و بیمه

جزییات جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عامل بانک‌ها


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تاکید بر اصلاح ترازنامه بانک‌ها بر اساس رویکرد کارشناسی و تخصصی، بررسی موضوع تعیین تکلیف مطالبات بانک‌ها از دولت و پیگیری موضوع افزایش سرمایه بانک‌ها در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عامل بانک‌های سراسر کشور به اقتصادآنلاین گفت: در این جلسه که بررسی مسائل و مشکلات نظام بانکی کشور اختصاص داشت، بر لزوم اصلاح ساختار نظام بانکی تاکید شد.

وی با اشاره به بررسی موضوع ترازنامه بانک ها در این نشست اظهار داشت: در این جلسه موضوعی که مورد بررسی قرار گرفت، ترازنامه بانک ها بود و اصلاح ترازنامه بانک‌ها بر اساس رویکرد کارشناسی و تخصصی مورد تاکید قرار گرفت.
سعیدی مبارکه با بیان اینکه در این جلسه موضوع مطالبات بانک ها از دولت هم مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: مدت طولانی است که موضوع بدهی دولت به بانک ها بلاتکلیف باقی مانده و با توجه به تعهدات سرفصل ها اضافه برداشت‌هایی از بانک مرکزی صورت گرفته که این موضوع در حجم نقدینگی تاثیر منفی داشته است. همچنین این مساله بر افزایش هزینه ها در ترازنامه نظام بانکی تاثیراتی داشته است.
این نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن موضوع کاهش نرخ بهای تمام شده پول در اقتصاد گفت: به دلیل بالا بودن نرخ سپرده قانونی موضوع تامین مالی با مساله روبه رو شده است که در همین رابطه راهکارهای موجود برای رفع این مشکل بررسی شد.  
سعیدی مبارکه همچنین از بررسی موضوع افزایش سرمایه بانک ها در این نشست خبر داد و اظهار داشت: همچنین افزایش احکام قضایی در امور بانکی دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود که قرار شد در این رابطه کمیسیون اقتصادی گزارشی را به قوه قضائیه ارائه دهد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: همچنین در این نشست ضرورت مدیریت صحیح نقدینگی و تسریع در خروج بانک ها از بنگاهداری مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا