خودروصنعت، معدن، تجارت

چرچیل سوار بر دایلمر آلمان‌ها +تصاویر

آدولف هیتلر، پیشوای نازی‌ها، با همین مرسدس در میادین نبرد، جنگ‌ها و رژه‌ها شرکت می‌کرد. بارها او را در تصاویر مختلف سوار بر این خودرو و در حال سلام نازی دیده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عصر ایران، در روزهای گذشته، خودروی جوزف استالین خود را برای یک حراجی تمام عیار آماده کرد. لیموزینی شش متری  که گنجایش هفت نفر را داشته با موتورهشت سیلندر توان  تولید ۱۴۰ اسب‌بخار  را دارد.

"زیس-۱۱۰" خودروی روسی استالین  65 سال پیش از سوی مرکز تولید و طراحی "اسمیرونوف" روسیه تحت نظارت شخصی وی طراحی و ساخته شد و پس از ساخت آن بیش از دو هزار خودرو از این نوع با تغییرات دیگرتولید شد.

875280_908

لیموزین استالین مسافت زیادی را نپیموده و کیلومتر شمار آن عددی کمتر از یک هزار کیلومتر را نشان می‌دهد و ظاهری تازه و نو دارد.

 اما در همان روزها هیتلر، خودرویی با قدرت، با ۶ متر طول و ۲.۱ متر عرض و وزنی بیش از ۵ تن سوار می‌شد.

875333_535

لیموزین ضدگلوله‌ای که پیش از جنگ جهانی دوم توسط شرکت مرسدس بنز آلمان و به صورت دستی ساخته شد. اسم کامل خودروی شخصی هیتلر، خودروی گروسر ۷۷۰ کِی مدل ۱۵۰ (The Grosser 770 K Model 150) بود و لقب شیطان را به آن دادند. آدولف هیتلر، با همین مرسدس در میادین نبرد، جنگ‌ها و رژه‌ها شرکت می‌کرد. بارها او را در تصاویر مختلف سوار بر این خودرو و در حال سلام نازی دیده‌ایم. البته سال‌ها کارشناسان خودروی دیگری با این اسب شیطانی هیتلر اشتباه گرفتند که یک مدل دیگر این لیموزین ۷۷۰ محسوب می‌شود.

875300_611

در حالیکه استالین یک مدل روس ساخت و هیتلر خودروهای کشورشان را سوار می‌شدند، رئیس جمهور فرانسه نیز با افتخار خودروی وطنی می‌راند.

875281_375

در شامگاه بیست و دوم اوت سال ۱۹۶۲ هنگامی که شارل دوگل قهرمان ملی و رئیس جمهور وقت فرانسه به همراه همسرش با اتومبیل سیتروئن DS ریاست جمهوری، قصد عزیمت از کاخ الیزه به اقامتگاه شخصی خود را داشت، گروهی شش نفره از نظامیان ناراضی این کشور به سردستگی یک افسر فرانسوی ‌الاصل متولد شده در الجزایر، در منطقه پوتی کلامار در حومه جنوبی پاریس با مسلسل به سوی وی آتش گشودند، اما به دلیل تبحر راننده و نیز استحکام خودروی سیتروئن DS وی توانست از مهلکه جان سالم بدر ببرد.  این خودرو در سال ۱۹۵۵ رونمایی شد و هنوز پس از گذشت ۶۰ سال زیبایی و اصالت خود را حفظ کرده است.

875282_358

سیتروئن DS دوگل  در آن سال‌ها به فرمان هیدرولیک، جعبه‌دنده نیمه خودکار، سیستم تعلیق هیدرولیک قابل تنظیم و ترمزهای دیسکی مجهز بود که به نوعی فناوری روز محسوب می‌شدند این خودرو پس از جنگ جهانی دوم به عنوان برگ برنده فرانسه  به شمار می‌آید و در تحول صنعت خودرو نقش بازی کرده است.

شاید چرچیل  از جمله رهبرانی باشد که در زمان خود از خودروی آلمان‌ها استفاده می‌کرد.

875334_917

این کوپه مشکی-نقره‌ای بدون سقف DB18 دایلمر ساخت  1939 در سال ۲۰۱۳ از طریق سایت "ئی‌بی" به حراج گذاشته شد.

875335_788

 

این خودرو دارای یک موتور ۲.۵ لیتری است که در ۱۷.۹ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و با بیشنیه سرعت ۱۲۳ کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

خودروی قرمز تیره ۶ سیلندر کلاسیک در ۱۹۳۵ برای موسولینی ساخته شد و احتمالا موسولینی از معدود رهبران آن دوره است که خودرویی مشکی سوار نشد. وی در ابتدا بر افزایش قدرت موتوری خودرو از ۶۸ اسب‌بخار و رساندن آن به ۹۵ اسب‌بخار برای داشتن سرعت بیشتر تاکید کرد و پس از آن صندلی‌های تاشویی را به انتهای خودرو افزود. این خودرو یک مدل آلفارومئو "پسکارا اسپایدر ۲۳۰۰" است که در سال ۲۰۰۸ در یک حراجی به فروش رسید.

875289_262

سان شاین اسپشال، اتومبیل شخصی فرانکلین روزولت، بیست و سومین رئیس جمهور ایالات متحده است. جالب است بدانید که این اتومبیل، نخستین ماشینی است که به صورت اختصاصی برای رئیس جمهور آمریکا آماده شد. موتور ۱۲ سیلندر این لیموزین متعلق به سال ۱۹۳۹ میلادی است و توسط شرکت ماشین‌سازی معروف لینکلن ساخته شد، اما بعد توسط کارخانه معروف بوفالو در نیویورک، اختصاصا برای رئیس جمهوری، با هزینه ای در حدود ۵ هزار دلار تحت بازطراحی‌های ویژه قرار گفت.

پس از مرگ فرانکلین روزولت در سال ۱۹۴۵ میلادی، سان شاین اسپشال در کاخ سفید باقی ماند و به رئیس جمهور بعدی، هری اس.ترومن رسید. پس از آن که لیموزین جدیدی برای ترومن ساخته شد، اتومبیل روزولت به موزه منتقل شد.

875285_145

امروزه لیموزین روزولت در موزه هنری فورد در میشیگان نگهداری می شود و بازدید عمومی نیز دارد.

 

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا