بانک و بیمهطلا و ارز

تضاد قانونی در تامین ارز مسافرتی/ بانک مرکزی رسما اعطای ارز مسافرتی را قطع نکرده است

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که تامین ارز مسافرتی با شرایطی که بانک مرکزی ایجاد کرده دچار تضاد قانونی شده است، اظهار کرد: زمانی که به مسافر ۵۰۰ و یا حداکثر هزار یورو آن هم فقط برای یکبار در سال ارز مسافرتی داده شود، مسافر مجبور است مابه التفاوت نیاز خود را از بازار آزاد تامین‌کند در حالی که این بازار از لحاظ قانونی قاچاق محسوب شده است؛ بنابراین با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی مسافران در تهیه ارز مورد نیاز خود دچار تضاد قانونی شده‌اند.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدمهدی رییس زاده در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان این که تا کنون متوقف شدن اعطای ارز مسافرتی رسما از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است، تصریح کرد: البته اعضای اتاق در این باره با مقامات بانک مرکزی صحبت‌هایی داشته‌اند که این موضوع سریع تعیین و تکلیف شود چرا که با ۵۰۰ و یا هزار یورویی که به مسافر می‌دهند نیاز او تامین نخواهد شد.

رییس زاده ادامه داد: به دولت در کنار بازار ثانویه، ایجاد ارز خدماتی را نیز پیشنهاد کرده‌ام یعنی صرافی به عنوان واسط مبادلات، ارز را از صادرکننده بخرد و با نرخ توافقی و کارمزدی که بانک مرکزی تعیین کرده به مسافر بفروشد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: دولت باید اجازه دهد مسافران به صورت شفاف و آزادانه ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌ها با نرخ توافقی تهیه کند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا