بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

برات الکترونیک اشتغال را شتاب می‌بخشد

با وجود انتقادهای کارشناسان در زمینه رشد کسب و کارهای استارت آپی با محوریت شرکت های دانش بنیان توسعه برات الکترونیک، اشتغال‌های یاد شده را تا پیش از پایان سال جاری شتاب خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، پس از تصویب لایحه ۱۴۴ ماده‌ای برنامه ششم توسعه و تعیین ۹۵۰ هزار شغل در سال، پیش‌بینی می‌شود برات الکترونیک بر روی سامانه ملی سککوک که تاکنون بیش از ۳۰۰ فقره آن در قالب دادوستدهای کسب و کار به کسب و کار به ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در سامانه صادر شده، شاهد توسعه رشد ۲۰۰ درصدی آن طی سه ماهه آتی باشیم.

بنا بر همین گزارش، ورود یکی از بانک های بزرگ دولتی کشور از یک سوی و سازمان صنایع کوچک از دیگر سوی، تضمین های لازم را برای تحقق و توسعه برات الکترونیک، بیش از گذشته ایجاد خواهد کرد و پیش بینی می شود که شرکت های دانش بنیان در فضای کسب و کار مجازی از برات الکترونیک در سال جاری استفاده قابل توجهی نمایند.

اخیراً مذاکرات گسترده بانکی با سامانه سککوک برای توسعه قراردادهای فیمابین صورت پذیرفته که مراحل نهایی آن در حال انجام است. گفتنی است، از آنجا که شرکت های دانش بنیان برای رشد و توسعه خود به سرمایه گذاری نیاز دارند، برات الکترونیک، فرصت مناسب برای توسعه و تثبیت شرکت های یاد شده-با محوریت فارغ التحصیلان جویای کار در فضای کسب و کار استارت آپی فراهم خواهد ساخت.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا