بین الملل

مصر قیمت گاز طبیعی را ۷۵ درصد افزایش داد

دولت مصر علام کرد که قیمت گاز طبیعی را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد. این جدیدترین اقدام در راستای برنامه ریاضت اقتصادی این کشور است که با پشتوانه صندوق بین‌المللی پول انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت مصر روز شنبه اعلام کرد که قیمت گاز طبیعی را برای مصرف طبیعی و تجاری تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد. این جدیدترین اقدام در راستای برنامه ریاضت اقتصادی این کشور است که با پشتوانه صندوق بین‌المللی پول انجام می‌شود.

این افزایش قیمت به دنبال بالا بردن قیمت‌های سوخت، الکتریسیته و حمل‌ونقل عمومی عمومی انجام شد که بخشی از برنامه وام ۱۲ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول است که در سال ۲۰۱۶ امضا شد. هدف این برنامه تشویق سرمایه‌گذاران به بازگشت به مصر و بالا آوردن اقتصاد مصر است که پس از بحران سیاسی سال ۲۰۱۱ درهم شکسته است.

همچنین بخوانید

در بیانیه رسمی دولت که در روزنامه آفیشال گازته منتشر شد، آمده است: از اول آگوست، قیمت برای مصرف کنندگان به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی تا ۳۰ متر مکعب، از ۰.۱۰۰ پوند مصری به ۰.۱۷۵ پوند مصری (۰.۰۰۹۸ دلار) افزایش خواهد یافت.

قیمت مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی، برای مصرف کنندگان بین ۳۰ تا ۶۰ متر مکعب، از ۰.۱۷۵ پوند مصری به ۰.۲۵۰ پوند مصری افزایش یافته است. در حالی‌که هزینه مصرف هر متر مکعب گاز، بالاتر از ۶۰ متر مکعب، از ۰.۲۲۵ پوند مصری به ۰.۳۰۰ پوند مصری رسید.

در ماه ژوئن ، مصر قیمت سوخت و الکتریسیته را به ترتیب ۶۶.۶ درصد و ۲۶ درصد افزایش داد. این اقدامات توسط صندوق بین‌المللی پول به عنوان پیاده‌سازی برنامه اصلاحات اقتصادی مصر، معرفی شدند.

صندوق بین‌المللی پول از برنامه اصلاحات اقتصادی مصر با یک وام ۱۲ میلیارد دلاری حمایت کرده است که دو سوم آن تا به حال به این کشور تحویل شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا