بانک و بیمهطلا و ارز

با نرخ ارز بازی نکنید!/ پول و ارز تقلبی در کمین بازار

رییس سابق کانون صرافان با اشاره به مشکلاتی که طی روزهای اخیر در تامین ارز مسافرتی برای مردم ایجاد شده است، تاکید کرد:این در حالی است که بازار آزاد قاچاق تلقی شده و مردم برای سفر دوم خود مجبور به تامین ارز از این بازار هستند، بنابراین اگر قانون را طوری طراحی کنیم که مردم مجبور به تخطی شوند، قبح قانون از بین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اصغر سمیعی  با بیان این که تامین ارز مسافرتی در شرایط فعلی مانند خیابانی است که دو طرف آن تابلوی ورود ممنوع نصب شده، تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ام که نباید با نرخ ارز بازی کرد و با هرگونه نرخ محدود و ارزانی مخالفم چرا که قیمت ارز باید واقعی باشد که این واقعی بودن را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند.

این فعال بازار ارز خاطرنشان کرد: قانون باید به گونه‌ای باشد که مردم مجبور به استفاده از راه‌های غیرقانونی نباشند بنابراین  بهتر است دولت به جای نگه داشتن فنر ارز و جلوگیری از افزایش قیمت آن، تمام تلاش خود را برای واقعی کردن ارز به کار گیرد. زمانی که نرخ دلار در بازار ۸هزار تومان و نرخ دستوری اعلام شده ۴۲۰۰تومان باشد کنترل بازار از دست خارج می‌شود.

همچنین بخوانید

او با بیان این که تخصیص یارانه به نرخ ارز اشتباه و فسادآور است، اضافه کرد: تنها باید به آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، امور امنیت و قضاوت یارانه تعلق بگیرد.

رییس سابق کانون صرافان با تاکید بر این که ارزش پول ملی به صورت دستوری حفظ نخواهد شد، بیان کرد: هر گاه نوسان در بازار شدت می‌گیرد تقاضای کاذب برای سودجویی نیز افزایش می‌یابد، در حال حاضر نیز نوسان و سود جذابی که برای نرخ ارز ایجاد شده متقاضیان زیادی را به این بازار کشانده است.

سمیعی در پایان افزود: ممنوع بودن خرید و فروش به صورت قانونی علاوه بر این که قبح معامله قاچاق را کم می‌کند، خطراتی همچون شیوع پول، ارز و چک های تقلبی یا سرقت پول مردم در بازار غیررسمی را به همراه خواهد داشت.

منبع
اقتصاد.آنلاین

منبع
اقتصادآنلاین- فاطمه اکبرخانی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا