بانک و بیمهطلا و ارز

ایتالیا معدن یوروهای تقلبی

خبرگزاری رسمی ایتالیا 'اجی' اعلام کرد، ۸۰ درصد از اسکناس های جعلی یورو که در جهان وجود دارد، محصول ایتالیا است.

به گزارش خبرگزاری 'اجی' ایتالیا، سرهنگ 'فرانچسکو فراچه' فرمانده بخش مبارزه با پول های جعلی پلیس 'کارابینیری' ایتالیا در رابطه با فعالیت های روزانه پلیس علیه جعل کنندگان پول گفت: در شهرهای ناپل و کازرتا در جنوب ایتالیا یک گروه جعلی کار حرفه ای فعال وجود دارد که مسئول ۸۰ درصد از پول های جعلی یورو در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، فراچه تصریح کرد: البته این به این معنی نیست که تمام اسکناس های جعلی یورو در جهان در این منطقه چاپ می شوند بلکه نوع و روش جعل پول و ساختار آن با استفاده از روش هایی صورت می گیرد که در مدارس جعل پول در ناپل و کازرتا آموخته می شود.

وی افزود: بازرسان سراسر جهان آنچه به عنوان 'گروه ناپل' معروف است را به خوبی می شناسند که تقریبا تبدیل به یک برند پول نامشروع شده است. در فوریه گذشته در منطقه 'توره دل گرکو' در جنوب ایتالیا ۴۱ میلیون یورو اسکانس های جعلی ۱۰۰ و ۵۰ یورویی که در داخل کیسه های پلاستیکی غذا انباشته شده بودند، کشف و توقیف شد. فراچه گفت: جاعلان پول افرادی ماهر و خطرناک هستند و با استفاده از فناوری های پیشرفته موفق به چاپ اسکناس هایی می شوند که اصل به نظر رسیده و تشخیص آن حتی برای دستگاه ها نیز دشوار شده است و حتی نخ داخل اسکناس و نوع کاغذ شبیه اصل است ولی با اینکه کیفیت جعل اسکناس های یورو بسیار بالا است اما هرگز نمی تواند به کمال برسد. هر سال تعداد زیادی ضرابخانه و چاپخانه جعل و ضرب یورو را کشف کردیم و بستیم، اما این کار هر روز یک چالش جدیداست .

وی افزود: این مشکلات در رابطه با سکه های یک و دو یورویی نیز وجود دارد و اخیرا حتی سکه های ۵۰ سنت یورویی ضرب می شود و برای اولین بار در اروپا شاهد مشارکت گروه های چینی در ضرب این سکه ها بودیم.

بانک مرکزی ایتالیا نیز اخیرا اعلام کرد که شمار اسکناس های جعلی جمع آوری شده در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشت و مجموعا ۱۶۱ هزار و ۵۷۲ اسکناس ۲۰ و ۵۰ یورویی کشف و جمع آوری شدند. البته اسکناس های ۵ ، ۱۰ و ۱۰۰ یورویی نیز جعل می شوند. یک سال نیم و پیش برخی از جاعلان برای بازارهای شمال اروپا به فکر چاپ اسکناس های ۳۰۰ یورویی که وجود ندارند نیز افتادند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا