بانک و بیمهطلا و ارز

چین ارزش یوآن را برای تقویت صادرات کاهش نمی‌دهد

وزارت خارجه چین اعلام کرد قصدی برای کاهش ارزش یوآن به منظور افزایش حجم صادرات خود ندارد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه چین اعلام کرد: ارزش پول این کشور توسط نیروهای بازار دچار افت و خیز می شود و چین قصدی برای کاهش ارز یوآن به منظور کمک به صادرات خود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایران اکونومیست؛ این اظهار نظر دولت چین بعداز ادعای واشنگتن مبنی بر رصد ایالات متحده بر روی کاهش ارزش یوآن در بحبوحه جنگ تجاری میان چین و آمریکا به میان آمد. البته بعد از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت، آماده وضع تعرفه ۵۰۰ میلیارد دلاری بر روی کالاهای وارداتی چینی هستیم، وزارت خارجه چین اعلام کرد که تهدید و ارعاب در بخش تجارت هرگز به چین اثر نمی گذارد.

بر همین اساس «گِنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ارزش یوآن مشروط به نیروی عرضه و تقاضا است و عملکرد سالم اقتصادی است که به حمایت یوآن می آید. وی تصریح کرد: چین قصدی برای به کارگیری ابزاری شبیه به کاهش ارزش رقابتی پول خود برای رونق بخشیدن به صادرات ندارد.  

ارزش یوآن از اواخر سه ماه نخست سال جاری میلادی به بعد به دلیل شدت گرفتن جنگ تجاری و قدرتمند شدن دلار، بیش از ۷ درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. بر پایه این گزارش، اطلاعات دولتی ایالات متحده نشان می دهد در سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود ۵۰۵ میلیارد دلار از کالاهای چینی به آمریکا صادر شده و کسری تراز تجاری آمریکا با چین را به تقریبا ۳۷۶ میلیارد دلار افزایش داد.

همچنین میزان صادرات کالاهای آمریکایی به چین در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی ۲۰۵ میلیارد دلار رسید و کسری تراز تجاری چین با آمریکا به ۱۵۲ میلیارد دلار رسیده است. در اوایل ماه جاری میلادی دولت آمریکا ۳۴ میلیارد دلار تعرفه اضافی بر روی کالاهای واراتی چینی وضع کرد و چین هم در عمل تلافی جویانه به همان میزان تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی وضع کرد. «گِنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: به طرف آمریکایی توصیه می کنیم که آرام باشد و نگرش منطقی را در پیش گیرد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا