بین الملل

بدبینی مقامات اروپا و آمریکا به دیدار ترامپ با نماینده اروپا

رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، روز چهارشنبه به ایالات‌متحده سفر کرده است تا مذاکراتی با تمرکز بر روی تنش‌های تجاری داشته باشد. اما مقامات دو طرف چندان به نتیجه کار خوشبین نیستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، روز چهارشنبه به ایالات‌متحده سفر کرده است تا مذاکراتی با تمرکز بر روی تنش‌های تجاری داشته باشد. این اقدام پس از این انجام می‌شود که آمریکا تعرفه‌هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده است و ترامپ تهدید کرده این تعرفه‌ها را به واردات خودروهای اروپایی گسترش دهد. اما مقامات دو طرف چندان به نتیجه کار خوشبین نیستند.

رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، پیش از اجلاس روز چهارشنبه خود با رییس کمیسیون اروپا، جانکلود جانکر، که با هدف جلوگیری از جنگ تجاری صورت می‌گیرد، دیدگاهی بدبینانه در این مورد اتخاذ کرده است.

همچنین بخوانید

ترامپ در توییتی که در سه‌شنبه شب منتشر کرد گفت که هم ایالات‌متحده و هم اتحادیه اروپا باید تمام تعرفه‌های خود را لغو کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: این را می‌توان در نهایت بازار آزاد و تجارت منصفانه نامید. امیدوارم آنها این کار را بکنند. ما برای این کار آماده‌ایم اما آنها این کار را نخواهند کرد.

مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اروپا، گفت: من انتظار ندارم که وارد مذاکره‌ای برای اعطای امتیاز بشویم چراکه در این زمینه چیزی برای ارائه وجود ندارد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید، گری کودلا، گفته بود که انتظار دارد جانکر با یک پیشنهاد تجاری قابل توجه به آمریکا بیاید.

کمیسیون اروپا هم روز دوشنبه اعلام کرده بود که جانکر با پیشنهاد تجاری خاصی به واشنگتن نمی‌رود.

عضو کمیسیون بودجه اروپا، گوئنتر اوتینگر، روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا در مذاکرات امسال خود با آمریکا به دنبال کاهش گسترده‌ تعرفه‌ها خواهد بود.

اوتینگر آلمانی به رادیو دوچلندفانک گفت: به این ترتیب ما به دنبال جلوگیری از افزایش تنش‌های تجاری و وقوع یک جنگ تجاری هستیم.

«به این ترتیب سعی می‌کنیم مسأله تعرفه‌های موجود را حل کنیم و تعرفه‌های کالاها و خدمات گوناگون را کاهش دهیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا