انرژی

راه‌اندازی نیروگاه برق ۵۰۰۰ مگاواتی در اندونزی

مسوول کمیته روابط اقتصادی ایران و اندونزی از آمادگی ایران برای راه‌اندازی یک نیروگاه برق ۵۰۰۰ مگاواتی در اندونزی خبر داد و گفت: قرار بر آن است که سرمایه‌گذاری‌های این نیروگاه توسط شرکت مپنا صورت گرفته و روند ساخت دنبال شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود واعظی صبح امروز میزبان وزیر هماهنگی‌های اقتصادی اندونزی شد و درباره طرح‌های مختلف مشترک اقتصادی میان دو کشور به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری میان دو کشور، اظهار کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی این دو کشور پس از ۱۲ سال وقفه چندی پیش در اندونزی تشکیل شد و دو کشور قرار بر آن گذاشته‌اند که در مدتی کوتاه و ظرف یکسال حجم روابط تجاری خود را تا سه برابر افزایش دهند.

وی همچنین اظهار کرد: براین اساس پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آینده حجم روابط تجاری ایران و اندونزی تا حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند.

واعظی در ادامه از تلاش برای امضای تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی میان دو کشور یاد کرد و افزود: میان دو کشور زمینه‌های متعددی برای همکاری وجود دارد که این موارد از مباحث گمرکی تا کشاورزی و دامپروری، نفت و انرژی، حمل‌ونقل، علمی دانشگاهی – فنی، حمل‌ونقل هوایی و گردشگری متنوع است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین، اظهار کرد: در خصوص بخش انرژی زمینه‌های خوبی برای همکاری دو کشور وجود دارد و پیش از تحریم‌ها نیز اندونزی به عنوان یکی از شرکا و مشتریان ایران در حوزه نفت به‌شمار می‌رفت. اکنون نیز از چند ماه قبل روابط دو کشور در این بخش مجدد شکل گرفته و در بخش‌هایی مانند LPG و نفت خام تاکنون صادراتی به این کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه از مذاکرات دو کشور برای حضور شرکت نفت اندونزی در دو طرح منصوری و آب تیمور ایران خبر داد و افزود: ایران نیز آمادگی سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت پالایشگاه در اندونزی را دارد.

واعظی همچنین بر امکان گسترش حجم گردشگری دو کشور اشاره و اظهار کرد: می‌توان برای این بخش تسهیلاتی در نظر گرفت تا حجم مراودات دو کشور افزایش داشته باشد.

این مسوول کمیته روابط اقتصادی ایران و اندونزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز بر لزوم گسترش همکاری‌های بانکی و تنظیم روابط بانکی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: بیش از این روسای جمهوری دو کشور نیز در خصوص همکاری در زمینه‌های نانو با یکدیگر توافقاتی را داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمادگی ایران برای تشکیل دومین کمیته مشترک برق و انرژی در ماه می ۲۰۱۷ اشاره کرد و افزود: در زمینه‌ی حمل‌ونقل هوایی نیز مذاکراتی میان دو کشور صورت گرفته و شرکت ماهان با شرکت‌های هواپیمایی اندونزی صحبت‌های متعددی داشته است که امیدواریم در این سفر بتوانیم در این زمینه گام‌هایی جدی‌تر برداریم.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا