بانکبانک و بیمه

خرید طلا با‌ جعل‌ عابربانک‌ سرقتی


سرهنگ امیرهوشنگ امیری، رئیس کلانتری ۱۱۳ بازار گفت: روز ۱۵ تیر بود که ماموران تجسس کلانتری در جریان حضور چهار مرد مشکوک در یک طلافروشی در محدوده بازار قرار گرفتند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،وی افزود: فرد تماس گیرنده که مرد طلافروشی بود مدعی شد در حال فروش طلا به چهار مرد که قصد خرید ۱۸۰ میلیون تومان طلا از او را داشتند مشکوک می‌شود و وقتی از مرجع صادر کننده کارت عابربانک استعلام می‌گیرد متوجه سرقتی بودن کارت می‌شود.

وی در ادامه گفت: با دریافت این اطلاعات خیلی سریع ماموران تجسس کلانتری ۱۱۳ بازار وارد عمل می‌شوند و به طلافروشی اعلامی مراجعه می‌کنند که در آن جا سه تن از متهمان دستگیر می‌شوند.
این مقام انتظامی افزود: یک نفر از افراد دستگیر شده پس از بازداشت مدعی می‌شود رئیس باند، متواری شده است. این متهم در تشریح ماجرا نیز می‌گوید فرد اصلی همان کسی است که کارت جعلی را از نمونه اصلی آن که از تبریز سرقت کرده بود ساخته و طی عملیاتی پیچیده این کارت جعلی را شارژ نگه می‌داشته است تا بتواند با استفاده از آن به پول شویی‌های چند ۱۰۰ میلیونی دست بزند.
وی ادامه داد: متهم همچنین مدعی شد یک بار با استفاده از این کارت ۳۶۰ میلیون تومان خرید کرده و در نوبت بعدی قرار بود ۱۸۰ میلیون تومان خرید کنند که گیر می‌افتند.
به گفته سرهنگ امیری، در بررسی‌ها مشخص شد کارت عابربانک استفاده شده در طلافروشی از ناحیه پلیس فتای تبریز مورد شکایت قرار گرفته و شاکی در آن پرونده مدعی بود فردی کارت عابربانکش را دزدیده است و با این که او کارت را سوزانده با احتمال کلاهبرداری از فرد سارق کارتش شکایت دارد. گفتنی است متهمان مدعی شدند در هر خرید از کارت عابربانک سردسته باند به آن‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان پول می‌داده است.
در انتها متهمان با قرار وثیقه سنگین بازداشت و روانه زندان شدند و پرونده برای بازداشت متهم اصلی همچنان جریان دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا