بانک و بیمهطلا و ارز

روند صعودی دلار جهانی به زودی متوقف خواهد شد/ تقویت قیمت طلا در پیش است

بر اساس پیش بینی تحلیل‌گران کاهش ارزش دلار به زودی موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد شد. همچنین تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا می تواند طی هفته جاری تا مرز ۱۲۵۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس پیش بینی کرده است که روند صعودی ارزش دلار آمریکا به زودی متوقف خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، موسسه تی دی اس در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که کاهش ارزش دلار به زودی موجب تقویت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد  شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی انتظار دارند که روند صعودی ارزش دلار آمریکا به زودی متوقف شود، به خصوص پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود چین و اتحادیه اروپا را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.

ترامپ همچنین به شدت از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده است. اظهارات رئیس جمهور آمریکا موجب شد تا ارزش دلار در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی اروپا نیز موجب خواهد شد تا ارزش یورو در برابر دلار طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که بانک مرکزی اروپا تا تابستان سال آینده تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت هفتگی طلا در بازارهای جهانی

تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد که قیمت جهانی طلا می تواند طی هفته جاری تا مرز ۱۲۵۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

به گزارش اف ایکس امپایر، جدیدترین تحلیل تکنیکال حاکی است که نوسانات ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به تنش های تجاری در عرصه بین المللی همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا که پس از اظهارات جرومی پاول رئیس فدرال رزرو درباره بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا با افزایش روبرو شده بود، طی روزهای اخیر پس از انتقادات شدید دونالد ترامپ از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو با کاهش نسبی همراه شده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۴۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت این فلز گرانبها تا ۱۲۵۰ دلار افزایش خواهد یافت. اگر سطح مقاومتی ۱۲۵۰ دلاری نیز شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۶۸ دلار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر سطح حمایتی قیمت هر اونس طلا نیز ۱۲۲۱ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۱۰ دلار کاهش خواهد یافت.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا