بورسبورس اوراق

گزارش تحلیل بازار مربوط به سه ماهه‌ اول سال 1397

 

این گزارش به بررسی روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه از ابتدای سال 1397 تا پایان خردادماه می‌پردازد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان خردادماه 1397 به عدد 108,873 واحد رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه 1396، 13/1 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بورس تهران و براساس گزارش منتشره توسط مدیریت تحقیق و توسعه، این گزارش به بررسی روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه از ابتدای سال 1397 تا پایان خردادماه می‌پردازد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان خردادماه 1397 به عدد 108,873 واحد رسید که در مقایسه با پایان اسفندماه 1396، 13/1 درصد رشد داشته است.

در سه‌ماهه اول سال 1397 از مهم‌ترین اخبار و رویدادها در بازار سرمایه می ­توان به خروج امریکا از توافق برجام و مخالفت کشورهای اروپایی با اقدام رئیس‌جمهور امریکا، تشدید جنگ تجاری پکن با واشنگتن، یکسان‌سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی، راه­ اندازی سامانه ارزی بانک مرکزی، کوتاه آمدن آمریکا از تحریم شرکت روسی فلزات”روسال”، افزایش قیمت آب و برق از ابتدای اردیبهشت 97، قطعی شدن دستور‌العمل تأمین مالی جمعی در بورس، نحوه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و شرایط مشمولان معافیت مالیاتی اشاره کرد. در بحث مربوط به انتقال نمادها می­توان به انتقال سایپا دیزل به بازار پایه فرابورس نام برد. در بحث عرضه و پذیرش می توان به پذیره‌نویسی 8000 میلیارد ریالی اوراق صکوک اجاره مخابرات، عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، درج صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله افق ملت اشاره کرد.

برای مشاهده متن کامل گزارش اینجا را کلیک کنید.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا