امور زیربناییتعاون و اشتغال

تاسیس نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوان منطبق بر الگوی آموزشی هند

مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت کار از راه اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان منطبق بر الگوی موسسه توسعه کارآفرینی هند خبردادوگفت:این طرح تاپایان سال در ۱۵استان دیگر به صورت پایلوت اجرا می شود.

رحیم سرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تاسیس نخستین باشگاه کارآفرینان نوجوان در کشور همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر توسعه کارآفرینی این وزارتخانه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مرکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش مشهد (مرکاپ) راه اندازی شد.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این باشگاه که بر اساس الگوی آموزشی موسسه توسعه کارآفرینی هند طراحی و بومی سازی شده است، توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان دختر و پسر در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۱۸ سال خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با تاسیس این باشگاه در یک دوره دو ساله نگرش کارآفرینانه و افزایش خلاقیت، نوآوری و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان تقویت می شود.

مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت کار با بیان اینکه مراسم افتتاحیه باشگاه امروز مصادف با روز مهارت و کارآفرینی در شهر مقدس مشهد برگزار شد گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان به عنوان یک طرح ملی به صورت پایلوت از تاریخ ۶ تا ۱۱ مرداد ماه در شهر مشهد فعالیت می کند و با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده امید است تا پایان سال در ۱۵ استان دیگر کشور نیز راه اندازی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا