بورسبورس اوراق

افزایش ۶.۱۶ درصدی قیمت وکیوم باتوم «شبریز»/ وکیوم باتوم «شپنا» ۹.۰۷ درصد کاهش قیمت داشت

 

امروز ارزش کل معاملات بورس‌کالا حدود ۲۳۰ میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به «وکیوم باتوم» شپنا در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود ۹.۰۷ درصد کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز شنبه ششم مرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان داشتند. این معاملات در ۱۰۶ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۲۱۳ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار فرآورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۹۰ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا طی امروز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت اصفهان به میزان حدودی ۱۷۰ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و ۳۶۲ تومان بدون رقابت، به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود با  ۹.۰۷ درصد کاهش قیمت رو به رو بود. همچنین، گفتنی است امروز در تالار صنعتی معامله ای انجام نشد.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان داد و ستد ۱۳۳ هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار تن قیر، سه هزار تن سلاپس واکس و ۱۵۰ تن گوگرد نیز معامله شد. شایان ذکر است ۹ هزار و ۱۵۰ تن قیر و ۲۶۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی این روز به «وکیوم باتوم» پالایش نفت اصفهان به میزان حدودی ۱۷۰ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و ۳۶۲ تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «خبرگان سهام» در حجم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن (به طور سلف) فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (سوم تیر) با  ۹.۰۷ درصد کاهش قیمت رو به رو بود.

دیگر محصول پر معامله این تالار به «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت یک هزار و۴۹۸  تومان با رقابت ۱۰ درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم پنج هزار تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود هفت میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ۲۳ تیر ۶.۱۶ درصد افزایش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «گوگرد کلوخه» پالایش نفت شیراز به میزان حدود ۵۶ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۵۶۳ تومان و حجم ۱۰۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «مفید» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله سه هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی، دو هزار تن سبد گندم خوراکی، ۸۰۰ تن روغن خام سویا، ۱۰ کیلوگرم زعفران و دو هزار و ۳۶۰ تن شکر را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات روز گذشته تالار کشاورزی هم به روغن خام سویا «آرژانتین» به میزان سه میلیارد و هشت میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایانی سه هزار و ۷۶۰ تومان در حجم ۸۰۰ تن و به طور نقدی توسط کارگزاری «آگاه» معامله شد. عرضه کننده این محصول، شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «زعفران رشت های درجه یک» خراسان رضوی به میزان ۴۸.۵۶ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۰.۰۱ تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» به طور نقدی (مچینگ) فروخته شد. قیمت زعفران خراسان رضوی امروز چهار هزار و ۸۵۶ تومان به ازای هر گرم بود که توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی عرضه شده بود.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا