ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

الجزایر برای خودکفایی دیجیتالی مدرسه برنامه‌نویسی راه انداخت

به نظر می‌رسد الجزایر با تاسیس و راه‌اندازی نخستین مدرسه برنامه‌نویسی قصد دارد به پرورش نسلی بپردازد که در حوزه فناوری و علم دیجیتالی سرآمد باشند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت TNW، از آنجا که علم برنامه‌نویسی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دانش‌ها و رشته‌های علمی در جهان است که موجب قدرتمند شدن زیرساخت‌های علم دیجیتالی در یک کشور و پیشرفت روزافزون آن می‌شود، حالا الجزایر تصمیم گرفته است به تقویت زیرساخت‌های دیجیتال و علم رایانه خود بپردازد.

این کشور که در شمال آفریقا واقع شده است، با تاسیس و راه‌اندازی یک مدرسه مخصوص آموزش و یادگیری علم برنامه نویسی و کدنویسی رایانه قصد دارد نوجوانان و جوانان علاقمند و با استعداد را در مسیری درست به سمت و سوی دانشمند شدن در حوزه صنعت دیجیتال و علم رایانه هدایت کرده و به پیش ببرد.

همچنین بخوانید

بنابر عقیده بسیاری از کارشناسان، با اینکه این اقدام در کوتاه مدت بازده چندانی ندارد، اما به طور قطع برای آینده کشور الجزایر گام بسیار مثبتی به شمار خواهد آمد. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در این کشور آفریقایی، تقریبا ۷۰ درصد از جمعیت این کشور زیر ۳۰ سال سن دارند و بنابراین نرخ بیکاری بسیار بالایی نیز در الجزایر وجود دارد که به نظر می‌رسد تاسیس این مدرسه کاربردی می‌تواند کمک فزاینده‌ای به کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغالزایی، تقویت و خودکفایی در علم دیجیتال و رایانه کند.

از طرفی دیگر یکی از چالش‌هایی که این کشور با آن مواجه است، یافتن نیروی متخصص در علم رایانه است که سال‌هاست هزینه‌های هنگفتی را برای سازمان و نهادهای مختلف الجزایر می تراشد. از برنامه‌های این مدرسه کاربردی می‌توان به تدریس و آموزش مواردی همچون توسعه وب سایت، مدیریت پروژه، توسعه وردپرس و علم فناوری اطلاعات اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا