امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سوگند نخست‌وزیر ژاپن برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده از سیل

نخست‌وزیر ژاپن برای حمایت همه‌جانبه از کشاورزان آسیب‌دیده از سیل اخیر سوگند یاد کرد و گفت: احیای سریع مزارع کشاورزی، اولویت دولت ژاپن پس از نجات بازماندگان سیل است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری ملی ژاپن ( THE Mainichi.jp )، پس از سیل شدید و گرمای سوزان در ژاپن، اولویت دولت این کشور پس از نجات بازماندگان حادثه، جبران خسارت‌های وارده به واحدهای مهم تولیدات کشاورزی است. بنا به گفته «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن، کاهش ریسک فعالیت کشاورزی و ایجاد امنیت شغلی برای زارعان از اولویت‌های دولت وی است.

بنا به گفته «یوشیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۹ ژوئیه،  «مبلغ خسارت پیش‌بینی‌شده سیل به کسب‌وکارهای مرتبط با کشاورزی و شیلات در حدود ۴۲۶ هزار دلار برآورد شده که احتمالاً طی روزهای آتی این مبلغ افزایش پیدا کند. در اثر این بلای طبیعی تنها در شهر «مابی»  تاکنون ۵۰ نفر کشته و حدود ۴۶۰۰ خانه ویران شده است. ناملایمتی هوا در سراسر ژاپن کمک‌رسانی به مناطق آسیب‌دیده را بسیار مشکل کرده است اما خبرهای خوشی نیز از برخی مناطق مبنی بر امکان استفاده از آب لوله‌کشی در ۱۳۰۰ خانه به گوش می‌رسد».

کاهش ریسک فعالیت های کشاورزی ؛راهبرد اصلی سیاستهای دولت ژاپن

بنا به اعلام خبرگزاری ملی ژاپن ،  آقای «شینزو آبه»  نخست‌وزیر ژاپن پس از وقوع سیل فاجعه‌بار ژاپن طی روزهای ۵ تا ۸ ژوئیه ۲۰۱۸ اعلام کرد؛ دولت ژاپن برای کمک مالی به مزارع محلی، ماهیگیران و شرکت‌های تجاری که تحت تأثیر فاجعه طبیعی اخیر در ژاپن قرار گرفته‌اند وام‌های بدون بهره اعطا خواهد کرد.

  «شینزو آبه» در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۹ ژوئیه اظهار کرد: «دولت ژاپن تمام اقدامات لازم برای تسکین آسیب­های وارده به واحدهای کشاورزی را اجرا می‌کند تا آن­ها بتوانند با خیال راحت به ادامه کسب‌وکار خود بپردازند. به‌عنوان اولین بسته از کمک مالی دولت برای مزارع آسیب‌دیده، جنگل‌کاری‌ها و صنایع پرورش ماهی، این واحدها می‌توانند وام‌های بدون بهره با بازه زمانی پنج‌ساله دریافت کنند. این در حالی است که شرکت‌های کوچک و متوسط مربوطه نیز می‌توانند زمان بیشتری برای بازپرداخت در اختیار داشته باشند.»

         «شینزو آبه» نخست ­وزیر ژاپن و تعدادی از وزرای کابینه وی، در حال بازدید از مناطق سیل زده ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ این کشور

سوگند  شینزوآبه برای حمایت همه‌جانبه از کشاورزان آسیب‌دیده 

بنا به اعلام روزنامه Mainichi The ، آقای «شینزو آبه»  نخست‌وزیر ژاپن در جلسه ستاد مدیریت بحران برای جبران خسارات سیل که در توکیو تشکیل شده بود، سوگند یادکرد که دولت وی تمامی اقدامات لازم برای حمایت از بهره‌برداران مزارع، جنگل‌کاری‌ها، شیلات و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مرتبط را در حد اعلایِ خود انجام خواهد داد. وی به تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه دستور داده است تا تمامی اقدامات تکمیلی برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده را به عمل آورند.

درحالی‌که دولت ژاپن تلاش می‌کند تا زیرساخت‌های مناطق آسیب‌دیده ازجمله مزارع کشاورزی و شبکه‌های منابع آب را بازسازی کند، گروه‌های نجات هم‌زمان با گرمای سوزان با دمای بالای ۳۰ درجه در استان‌های اوکایاما و هیروشیما به دنبال اجساد و نجات افراد گمشده هستند.

ترجمه: مجتبی پویان مهر 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا