انرژی

کاهش ۳۴ درصدی مصرف انرژی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۱۲ تا ۳۴ درصدی مصرف انرژی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر احمد معتمدی امروز در همایش و نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز با اشاره به تلاطمات بازار ارز، افزود: سرمایه کشور ما نیروی انسانی آن است که با تلاطمات ارزی دستخوش تغییر نمی‌شود.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را ۱۴ هزار و تعداد اعضای هیات علمی آن را ۵۵۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۹۰ عضو هیات علمی استخدام و ۸۲ عضو هیات علمی بازنشسته شدند، ولی ما تصمیم داریم از این اساتید در امور پژوهشی و فناوری بهره‌ ببریم، چرا که در علم بازنشستگی معنا ندارد.

همچنین بخوانید

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد مقالات این دانشگاه به ازای هر استاد را ۴ سند علمی عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر آن ما در حوزه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کاربردی علاوه بر افزایش رشد علمی و مقالات در جهت رفع نیازهای کشور نیز گام برداشته‌ایم، به گونه‌ای که در چهار سال گذشته علیرغم وضعیت نامناسب بخش‌های صنعتی، حجم قراردادهای صنعتی ما سه برابر شده است.

دکتر معتمدی حجم جذب قراردادهای صنعتی در طی چهار سال اخیر را دو برابر دانست و گفت: در طی این مدت موفق شدیم که ۱۸ میلیارد تومان جذب قرارداد با بخش‌های صنعتی داشته باشیم که تصور بر این است که با توجه به پتانسیل‌های کشور این میزان کم است.

وی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از راهکارهای برون‌رفت کشور از وضعیت اقتصادی کنونی دانست و اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از آنجایی که می‌توانند ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد کنند، می‌توانند نقش موثری در برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی کشور داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حوزه مدیریت سبز یکی از حوزه‌های موثر در حل مشکلات کشور است، ادامه داد: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم در جهت هوشمندسازی مصرف انرژی گام‌هایی برداریم و در حال حاضر ۱۲ تا ۳۴ درصد در کاهش مصرف انرژی موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا