بانکبانک و بیمه

لطفا بی کفایتی خود را غسل ندهید!


زیاندهی و رانت های بی حد و حصر برخی بانک ها و در کنار آن بی کفایتی مدیران این تعداد از بنگاه های اقتصادی باعث شده است که مقصرین را در آنسوی آب ها جستجو کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، فقط کافی است به یکی از این اظهارات توجه کنید تا عمق فاجعه را دریابید! شعارهای نخ نمایی که برای بسیاری از مردم به سوگ نشسته از فقر روشن و واضح است.

برای نمونه: متأسفانه در دو دهه اخیر، به‌ دلیل بروز مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها برای دولت و همچنین سایر فعالان اقتصادی بخش غیردولتی، حجم زیادی از دارایی‌های بانک در سرفصل‌های مطالبات از دولت، مطالبات از اشخاص و اموال و املاک تملیکی حبس‌ شده که این انجماد دارایی‌ها منجر به افزایش نرخ سود سپرده‌ها در بازار پول و به‌تبع آن زیان‌دهی این بانک و تعداد زیادی از بانک‌ها شده زیرا با این وجود که نرخ سود سپرده‌ها بالاجبار و در تقابل عرضه و تقاضای بازار پول به‌طور چشمگیری برای بانک‌ها افزایش می‌یابد،نرخ سود تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین نرخ کارمزد خدمات بانکی را نمی‌توان افزایش داد.
تنها و تنها زیان دیدگان این عرصه همان افرادی هستند که وام های ناچیزی گرفتند و به موقع هم اقساط آنرا پرداخت کرده اند. آنوقت مقصر را به تحریم و فعالان اقتصادی، شما بخوانید از ما بهتران نسبت می دهند که خود شریک آنها در به غارت بردن اموال عمومی هستند.
بیشتر خواهیم نوشت از افرادی که خیانت می کنند در حق سپرده گذاران واقعی…

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا