انرژی

نایب رییس کمیسیون انرژی: دولت تعرفه برق را پلکانی کند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که الگوی مصرف برق در ایران به خوبی رعایت نمی‌شود، گفت: دولت باید به صورت پلکانی نرخی را برای تعرفه‌های برق در نظر بگیرد تا در کاهش مصرف برق موثر باشد.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت اعمال خاموشی در کشور اظهار کرد: الگوی مصرف برق در ایران به خوبی رعایت نمی‌شود، در حالی که کشورهای خارجی ارزش انرژی را بیشتر از ما می‌دانند و بهتر مصرف می‌کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که تعرفه‌های برق در کشور در مقایسه با تعرفه‌های کشورهای دیگر پایین است، از سوی مردم مدیریت مصرف صحیح اعمال نمی‌شود اما باید مردم به این مساله توجه کنند و الگوی صحیح مصرف را رعایت کنند.

همچنین بخوانید

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه عدم رعایت الگوی مصرف، مردم خیلی مقصر نیستند، زیرا ملزومات مصرف بهینه برق را در کشور فراهم نکرده‌ایم. برای مثال چندین سال است که گفته می‌شود در خانه‌ها از پنجره دوجداره استفاده شود اما همچنان به این مساله توجه چندانی نمی‌شود.

خادمی ادامه داد: دولت باید تفاوت قابل ملاحظه‌ای را در بحث تعرفه برق میان پرمصرف‌ها و کم مصرف‌ها قائل شود تا شاهد هدر رفت انرژی در کشور در این شرایط کنونی نباشیم.

وی گفت: برخی از بخش‌ها هستند که نیازی نیست به این میزانی که در حال حاضر برق مصرف می‌کنند، برق مصرف کنند. در این زمینه اگر تعرفه میان پرمصرف‌ها و کم مصرف‌ها متفاوت باشد، قطعا این بخش‌ها نیز نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام می‌کنند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید به صورت پلکانی نرخی را برای تعرفه‌های برق در نظر بگیرد تا در کاهش مصرف برق موثر باشد. در این زمینه کسانی که می‌خواهند برق بیشتری مصرف کنند، باید پول بیشتری را پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا