خودروصنعت، معدن، تجارت

انتقاد او ام‌ وی اتریش از بی‎عملی اروپا در قبال تحریم آمریکا

راینر سیله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش از سیاستمداران اروپایی خواست تا اقدامات بیشتری برای حمایت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکا انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، راینر سیله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش گفت: «ریسک تحریم ها برای شرکت های اروپایی همچنان به قوت خود باقی است.»

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، وی افزود: «ما هیچ حمایت قابل توجهی از سوی سیاستمداران اروپایی نمی بینیم.»

او ام وی در دو حوزه با خطر تحریم های آمریکا مواجه است. این شرکت به همراه شرکت های رویال داچ شل، ای او ان، وینترشال و انجی، در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ با شرکت گازپروم روسیه شریک است. این خط لوله قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به آلمان و از آنجا به دریای بالتیک برساند. این پروژه مورد انتقاد شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته و وی از اتحادیه اروپا خواسته تا به جای اروپا، ال ان جی گرانتر آمریکا را خریداری کند.

به علاوه، شرکت او ام وی، به دلیل فعالیت های قبلی خود در ایران ، با درخواست آمریکا برای تعلیق روابط اقتصادی با این کشور مواجه شده است. پس از خروج آمریکا از توافق برجام، این کشور گفته تام شرکت های خارجی طرف همکاری با ایران را تحریم خواهد کرد.

ماه گذشته میلادی، راینر تایید کرد که شرکت وی به دلیل تحریم های جدید آمریکا از ایران خارج می شود. وی گفته بود، چشم انداز تحریم های آمریکا «آنچنان برای کسب و کار او ام وی بزرگ است که هیچ گونه جبران خسارتی از سوی اروپا… نمی تواند از عهده آن برآید.»

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا