بانکبانک و بیمه

مهلت ارائه مدارک سپرده‌گذاران ۵ موسسه غیرمجاز تمدید شد


معاون نظارتی بانک مرکزی از تمدید مهلت مراجعه سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز منحله البرز ایرانیان، ثامن الحجج، افضل توس، وحدت و فرشتگان تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، فرشاد حیدری گفت: باتوجه به اتمام مهلت مراجعه سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیر مجاز منحله در تاریخ یازدهم مردادماه سال جاری، سپرده‌گذاران تعاونی‌ها و موسسات مذکور که تاکنون نسبت به تحویل مستندات و مدارک خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان مردادماه با مراجعه به بانک‌های عامل و ارائه مستندات، سپرده خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به تمدید مهلت دریافت مستندات و مدارک سپرده‌گذاران تعاونی‌ها و موسسات غیرمجاز منحله توسط بانک‌های عامل گفت: آن دسته از سپرده‌گذاران تشکیلات موسوم به البرز ایرانیان و تعاونی‌های منحله ثامن‌الحجج، افضل توس، وحدت و فرشتگان که تاکنون نسبت به ارایه مستندات ومدارک خود اقدام نکرده‌اند تا پایان مردادماه فرصت دارند به شعب بانک‌های عامل تجارت، پارسیان، آینده و موسسات ملل و کاسپین مراجعه کنند.
حیدری با بیان اینکه پس از تحویل مستندات و مدارک سپرده‌گذاران به شعب بانک های عامل، روند بررسی مستندات و پرداخت سپرده‌ها انجام می‌گیرد، افزود: در این مرحله نیز سپرده‌گذاران تا سقف ۱۰ میلیارد ریال از سپرده‌های خود را دریافت می‌کنند.
به گفته معاون نظارت بانک مرکزی، از مجموع ۲۵ هزار و ۹۸۰ نفر سپرده‌گذار باقی مانده در روند ساماندهی موسسات و تعاونی‌های غیرمجاز منحله تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۶ نفر به شعب بانک‌های عامل مراجعه کرده و مستندات مربوطه را تحویل  داده‌اند؛ از این تعداد نیز تاکنون مستندات ۸ هزار و ۷۱۴ نفر توسط بانک مرکزی تایید شده و مبلغ ۶ هزار و ۲۷ میلیارد ریال به آنان پرداخت شده است و همچنان بررسی مستندات سایر سپرده‌گذاران ادامه دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا