بین الملل

رشد مشاغل آمریکا در ماه جولای کند شد، بیکاری افت کرد

در ماه جولای مشاغل آمریکا کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت رشد کرد و استخدام در بخش‌های حمل‌ونقل و خدمات عمومی کاهش یافت، اما افت نرخ بیکاری نشان داد که بازار کار همچنان درحال محدود شدن است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ماه جولای مشاغل آمریکا کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت رشد کرد و استخدام در بخش‌های حمل‌ونقل و خدمات عمومی کاهش یافت، اما افت نرخ بیکاری نشان داد که بازار کار همچنان درحال محدود شدن است.

این‌که افزایش مشاغل بخش تولید، بیشترین میزان خود در ۷ ماه گذشته را ثبت کرد، نشان می‌دهد هنوز افزایش تنش‌های تجاری که می‌تواند شرکت‌ها را نسبت به سرمایه‌گذاری و استخدام دل‌سرد کند، بر بازار کار آمریکا تاثیر نگذاشته است.

همچنین بخوانید

کل بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته ۱۵۷۰۰۰ شغل اضافه کرده است که نسبت به ۱۲۰۰۰۰ شغل مورد نیاز ماهیانه برای تداوم رشد اقتصادی با توجه به جمعیت موجود در سن اشتغال، میزان خوبی به حساب می‌آید.

داده‌های ماه‌های قبلی هم اصلاح شد و مشخص شد در ماه‌های می و ژوئن ، نسبت به آن‌چه قبلا گزارش شده بود، ۵۹۰۰۰ شغل بیشتر ایجاد شده بوده است.

اما گزارش مشاغل آمریکا در برابر آن‌چه اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند ناامیدکننده بود. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند پیش‌بینی کردند که اقتصاد آمریکا در ماه گذشته ۱۹۰۰۰۰ شغل ایجاد کرده است.

نرخ بیکاری یک دهم درصد افت کرد و به ۳.۹ درصد رسید.

شاخص گسترده‌تر بیکاری که شامل افرادی می‌شود که خواهان کار هستند اما از جستجو برای آن دست کشیده‌اند و همچنین افرادی را در بر می‌گیرد که از آنجایی‌که نتوانسته‌اند کار تمام‌وقت پیدا کنند، در حال انجام کارهای نیمه‌وقت هستند، ۳ دهم درصد افت کرد و به ۷.۵ درصد رسید.

رشد دستمزد متوسط باقی ماند دستمزد متوسط ساعتی ۰.۳ درصد یا ۷ سنت افزایش یافت. در ماه ژوئن  دستمزدها ۰.۱ درصد بالا رفته بود. در ماه جولای نرخ افزایش سالانه دستمزد دست‌نخورده باقی ماند و ۲.۷ درصد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا