بین الملل

بیشترین رشد کسری تجاری آمریکا در یک و نیم سال اخیر

کسری تجاری آمریکا بیشترین افزایش خود در یک سال و نیم اخیر را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ماه ژوئن درحالی‌که افزایش صادرات ناشی از  فروش دانه سویا کمرنگ شد و قیمت‌های بالاتر نفت صورت‌حساب واردات را بالا برد، کسری تجاری آمریکا بیشترین افزایش خود در یک سال و نیم اخیر را ثبت کرد.

اداره تجارت آمریکا اعلام کرد که کسری تجاری با ۷.۳ درصد افزایش به ۴۶.۳ میلیارد دلار رسیده است. افزایش درصدی کسری تجاری در این ماه، بیشترین افزایش آن از نوامبر ۲۰۱۶ تا کنون بوده است.

داده‌های مربوط به ماه می هم اصلاح شد و طبق آن کسری تجاری در ماه می نسبت به ماه قبل با اندکی کاهش ۴۳.۲ میلیارد دلار اعلام شد، درحالی که قبلاً کسری تجاری در این ماه ۴۳.۱ میلیارد دلار اعلام شده بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی  کرده بودند کسری تجاری در ماه ژوئن به ‌۴۶.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

کسری تجاری آمریکا در ماه‌های آوریل و می درحالی کاهش یافت که کشاورزان آمریکایی از بیم اجرایی شدن تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین در اواسط ماه جولای، محموله‌های دانه سویای خود را پیش از موعد به چین ارسال کردند.

در ماه  ژوئن کسری تجاری کالاها با چین که از لحاظ سیاسی بسیار حساس شده است، ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۳۳.۵ میلیارد دلار رسید.

در ماه ژوئن صادرات کالاها و خدمات ۰.۷ درصد افت کرد و به ۲۱۳.۸ میلیارد دلار رسید. این درحالیست که صادرات سوخت در ماه جون رکورد زد.

در ماه ژوئن واردات کالاها و خدمات ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۲۶۰.۲ میلیارد دلار رسید. واردات کالاهای مصرفی و نفت خام بیشتر از همه در این ماه تقویت شد. واردات سوخت در ماه ژوئن  به بیشترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۴ بود. بخشی از این افزایش، مربوط به افزایش قیمت‌های نفت در این ماه بود. متوسط قیمت هر بشکه نفت وارد شده به آمریکا در  ماه جون ۶۲.۴۲ دلار بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا