بانکبانک و بیمه

پرداخت ارز مسافرتی تا اطلاع ثانوی ادامه دارد


یک مقام مسئول در بانک مرکزی از تداوم پرداخت ارز مسافرتی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بانکها تا زمان اعلام تصمیم جدید، همچنان پرونده مسافران را پذیرش می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، یک مقام مسئول در بانک مرکزی با تکذیب برخی اخبار منتشرشده در خصوص توقف پرداخت ارز مسافری به مهر گفت: پراخت ارز مسافرتی براساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی در حال انجام است و هرگونه تغییر در این روند، مستلزم تصمیم تازه دولت و بانک مرکزی و ابلاغ آن از سوی بانک مرکزی به بانکهاست؛ براین اساس با توجه به اینکه هیچ تصمیم تازه ای  درباره ارز مسافرتی اتخاذ نشده و بخشنامه ای به بانکها ابلاغ نشده است، بانکها موظف هستند پرداخت ارز مسافرتی را طبق اخرین بخشنامه بانک مرکزی انجام دهند.

وی افزود: تا زمانی که بخشنامه جدیدی در رابطه با چگونگی پرداخت ارز مسافری صادر و ابلاغ نشود، بانک ها همچنان پرونده مسافران در این رابطه را پذیرش می کنند و خللی در این حوزه وارد نخواهد شد.
وی تصریح کرد: ممکن است تصمیماتی در قالب بسته جدید بانک مرکزی در مورد ارز مسافری اتخاذ شود. اما تا زمان اتخاذ این تصمیم و ابلاغ آن از سوی بانک مرکزی به بانکها، نظام بانکی کمافی السابق پرداخت ارز مسافرتی را انجام می دهد.
وی تاکید کرد: صدور حواله برای ارز مسافرتی امروز هم در تمام بانکهای عامل انجام شده است. 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا