بین الملل

قیمت نفت با افت تولید عربستان و کاهش حفاری آمریکا بالا رفت

پس از این‌که مشخص شد تولید نفت عربستان افت غیرمنتظره‌ای را در ماه جولای ثبت کرده و حفاری‌های نفت شیل آمریکا هم به نظر افت کرده است، قیمت نفت بالا رفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، پس از این‌که مشخص شد تولید نفت عربستان افت غیرمنتظره‌ای را در ماه جولای ثبت کرده و حفاری‌های نفت شیل آمریکا هم به نظر افت کرده است، قیمت نفت بالا رفت.

همچنین بازارها امروز در انتظار این هستند که آمریکا بازگشت تحریم‌های خود بر علیه ایران، که یک تولیدکننده مهم نفت است، را اعلام کند. این تحریم‌ها از اولین دقیقه بامداد روز سه‌شنبه به وقت آمریکا اجرا خواهند شد.

روز دوشنبه در ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران، قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت خام برنت با ۰.۳ درصد یا ۲۱ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به ۷۳.۴۲ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۰.۳ درصد یا ۱۹ سنت رشد کرد و به ۶۸.۶۸ دلار رسید.

هفته گذشته شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین بار در ۳ هفته اخیر، با کند شدن نرخ رشد در چند ماه گذشته، تعداد چاه‌های تحت حفاری خود را کاهش دادند.

طبق داده‌های آعلام شده توسط شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز، وابسته به جنرال الکتریک، در هفته منتهی به ۳ آگوست، حفاران تعداد چاه‌های فعال را ۲ حلقه کاهش دادند و تعداد کل آنها را به ۸۵۹ حلقه رساندند.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا