بانک و بیمهطلا و ارز

گام رو به جلو با بسته جدید ارزی/ نرخ ارز واقعی می‌شود

عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که بسته ارزی جدید دولت اثر تحریم‌های داخلی و سیاست‌های اشتباه گذشته را کاهش خواهد داد گفت: این بسته اثر سیاست‌های اشتباه گذشته که به نوعی تحریم داخلی بود را کاهش می‌دهد اما همچنان با رسیدن به وضع مطلوب فاصله دارد.

اقتصاد آنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ مهدی پورقاضی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان این که سیاست‌های جدید گامی مثبت و حرکتی رو به جلو است، اظهار کرد: از سرگیری فعالیت صرافی‌ها و تخصیص ارز مسافرتی از جمله اقدامات مثبت بسته جدید است.

همچنین بخوانید

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: این اقدام بانک مرکزی به طور حتم موجب واقعی شدن نرخ ارز می‌شود و رانتی که بین خریدار و فروشنده ایجاد شده را کاهش خواهد داد.

پورقاضی با تاکید بر این که این اقدام همچنان با آن چه که به معنی تک نرخی کردن ارز و آسان کردن فرآیند ارزی است فاصله دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد اول این که چرا باید به کالای اساسی ارز دولتی داده شود؟ این مسئله زمینه تخصیص یارانه به واردات دیگر را مجددا فراهم می‌کند.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: هنوز مکانیزم اجرایی واگذاری ارز از طرف صادرکننده و استفاده واردکننده در بازار ثانویه به طور دقیق مشخص نشده، در واقع بستر فعالیت در این بازار فراهم اما سازوکار آن مبهم است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا