بورسبورس کالا

رشد قیمت ۱۰ درصدی «لوب کات» تندگویان / قیمت ورق گرم B « فولاد » ۹ درصد افت داشت

روز گذشته بیشترین ارزش معاملات بورس کالا به «ورق گرم B» فولاد مبارکه اصفهان تعلق گرفت. این محصول با ۵ درصد رقابت ارزشی به میزان حدودی ۱۶۳ میلیارد تومان داشت و نسبت به معامله قبلی خود با ۹ درصد کاهش قیمت مواجه بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته ۱۵مرداد، تالارهای مختلف بورس‌ کالا در مجموع ارزشی حدود ۵۹۳ میلیارد تومان داشتند. این معاملات در ۷۴۴ قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود ۵۸۰ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۳۶۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان تعلق گرفت. این محصول به قیمت دو هزار و ۶۹۶ تومان و ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد و ارزشی به میزان حدودی ۱۶۳ میلیارد تومان داشت و نسبت به معامله قبلی خود با ۹ درصد کاهش قیمت مواجه بود.

همچنین بخوانید

تالار پتروشیمی

این گزارش حاکی است، طی امروز هفت هزار و ۸۲۰ تن قیر، ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۹ هزار و ۶۲۹ تن مواد پلیمری، یک هزار تن سلاپس واکس، ۳۰۰ تن گوگرد و۱۳ هزار تن لوب کات نیز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی روز گذشته به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) به میزان حدودی ۲۲ میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و ۴۹۸ تومان با ۱۰ درصد رقابت، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» در حجم ۱۵ هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۹ مرداد) تغییر قیمتی نداشت.

دیگر محصول پر معامله این تالار به «لوب کات سنگین» همان شرکت اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت دو هزار و ۳۱۶ تومان به ازای هر کیلو با رقابت ۱۰ درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم ۱۰ هزار تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود ۲۳ میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۵ مرداد، ۱۰ درصد رشد قیمتی داشت.

همچنین طی روز گذشته، «پلی پروپیلن نساجی» پتروشیمی مارون ارزشی به میزان ۱۷.۴ میلیارد تومان داشت. این محصول نیز دیروز با قیمت پنج هزار و ۸۰۱ هزار تومان و ۵ درصد رقابت به طور نقدی توسط کارگزاری «فارابی» معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود (۹ مرداد) با ۱.۶ درصد افت قیمت مواجه شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «گوگرد گرانوله» پتروشیمی تندگویان به میزان حدود ۵۸ میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۵۸۶ تومان و حجم ۱۰۰ تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «سینا» فروخته شد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا روز دوشنبه ۱۵مردادماه میزبان دادوستد ۱۲۴ هزار و ۶۰۰ تن انواع ورق بود. طی این روز و در تالار مذکور ۶۰ هزار و ۶۱۰ تن ورق گرم B و ۴۰ هزار و ۵۹۰ تن ورق گرم C و ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن ورق سرد B و دو هزار و ۷۰۰ تن ورق قلع اندود، چهار هزار و ۲۰۰ تن ورق گالوانیزه و ۴۴۰ تن مس مفتول معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار هم به «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان تعلق گرفت. این محصول به قیمت دو هزار و ۶۹۶ تومان و ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد و ارزشی به میزان حدودی ۱۶۳ میلیارد تومان داشت که در حجم ۶۰ هزار و ۶۱۰ تن به فروش رفت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۱۹ مرداد) ۹ درصد کاهش قیمت داشت.

روز گذشته همچنین، «ورق گرمC» این شرکت هم جزو پر معامله‌ترین محصولات تالار صنعتی بود. این محصول به قیمت دو هزار و ۶۹۶ تومان با ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «مبین سرمایه» معامله شد. ارزش ورق گرم C، امروز حدود ۱۰۹ میلیارد تومان بود که در حجم ۴۰.۵۹۰ تن ( به طور سلف) به فروش رفت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی (۱۹ تیر) خود ۵.۱۷ درصد افت داشت.

«ورق سرد B» فولاد مبارکه نیز طی دوشنبه ارزشی به میزان ۴۶.۴ میلیارد تومان داشت. این محصول به قیمت کیلویی دو هزار و ۹۹۷ تومان در حجم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵ درصد رقابت توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۱۹ تیر)، ۵ درصد کاهش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «مس مفتول» صنایع تولیدی دنیای مس کاشان به میزان حدود شش میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت کیلویی ۳۰ هزار و ۹۶۶ تومان و حجم ۲۰۰ تن به طور نقدی توسط کارگزاری «مفید» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز روز گذشته، شاهد معامله ۱۳۰ کیلوگرم زعفران رشته ای، ۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم و ۱۰ هزار و۱۰۰ تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات روز گذشته تالار کشاورزی هم به شکر سفید شرکت کشت و صنعت دهخدا و قند دعبل به یک میزان و در حدود ۴.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. شکر سفید در این روز با قیمت دو هزار و ۸۵۸ توان و ۵ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه و ۱۵۰۰ تن فروخته شد.

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا