صنعت، معدن، تجارت

انتقاد تولیدکنندگان از بانک مرکزی/صنعت در حال نابودی است

فراکسیون تولیدکنندگان اتاق بازرگانی ایران بیانیه‌ای ۲۶ بندی در انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فراکسیون تولیدکنندگان اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای  خطاب به رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس شورای پول و اعتبار نسبت به عملکرد بانکها انتقاد کردند.

این فراکسیون در بیانیه‌ای، ۲۶ بندی با انتقاد از سیاست های بانک مرکزی و عملکرد بانکها به بیان پیشنهاداتی پرداختند.

این بیانیه که به امضای چندین هزار نفر از تولیدکنندگان، دهها تشکل و انجمن و سندیکای عضو بازرگانی ایران رسیده، انتقاداتی صریح و روشن به قراردادهای تسهیلات بانکی، نرخ سود، چگونگی اخذ وثیقه و سایر مشکلات بین تولیدکنندگان و بانکها مطرح کرده است.

در این رابطه ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بخش تولیدی، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و فقها از وضعیت سود بانکی ناراضی هستند و فقط بانکها از عملکرد خود راضی هستند گفت: متاسفانه کماکان بانکها در همین مسیر حرکت می‌کنند و صنعت در حال نابودی است.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم تولیدکنندگانی که از بانکها تسهیلات گرفته‌اند جدا از افرادی هستند که منابع بانک را هدر داده‌اند، افزود: برخی بدون وثیقه، تسهیلات دریافت کردند در حالی که تولیدکنندگان هرگز چنین مشکلاتی را برای بانک ها نداشتند و از چنین افرادی نیز حمایت نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دولت یازدهم، نرخ تورم را از ۴۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد گفت: انتظار بود رابطه منطقی بین سود و نرخ تورم ایجاد شود.

همچنین امیرحسین کاوه، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع رباخواری توسط بانکها از سوی مراجع تقلید مطرح می‌شود گفت: بیش از ۹۰ درصد تامین مالی بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها ایجاد می‌شود زیرا ما سرمایه گذار کمی در کشور داریم.

وی افزود: روند معیوب تسهیلات دهی بانکها، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده و آنها با معضلات زیادی روبرو هستند.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا