بانک و بیمهطلا و ارز

جهان بیگلری: بسته ارزی بانک مرکزی جو روانی بازار را آرام می‌کند

محمدرضا جهان بیگلری گفت: بسته پیشنهادی بانک مرکزی می تواند آرامش را به بازار ارز بازگرداند اما باید متوجه باشیم تاثیر این بسته بیشتر در بعد روانی قابل واکاوی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این کارشناس اقتصادی  با تاکید بر اینکه از ابتدا اعمال محدودیت در بازار ارز اقدامی اشتباه بود، اضافه کرد: پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان هشدار دادند که با محدود شدن خرید و فروش ارز تقاضای غیر واقعی افزایش می یابد اما بانک مرکزی دست به این اقدام زد و نتایج این وضعیت نیز در توزیع رانت های ارزی و افزایش خریداران خرد و کلان ارز در بازار را دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه بسته پیشنهادی بانک مرکزی هر چند معجزه گر نیست، اما در ایجاد جو امن روانی موثر است، ادامه داد: این بسته باید سه ماه قبل ارائه می شد، درست است که در هفته اخیر صرافی ها باز شده و کار خود را آغاز کردند و واردات طلا نیز آزاد شد اما تحریم های آمریکا علیه ایران که بر منع خرید و فروش طلا از سوی ایران دلالت دارد، نیز اجرایی شده است و در نتیجه مردم عادی و تجار به سادگی نمی توانند دست به خرید و فروش طلا بزنند.

همچنین بخوانید

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: تاثیر عینی بسته این است که مردم احساس آرامش می کنند و به این نتیجه می رسند که اگر زمانی احتیاج به ارز داشته باشند، موجود است.

وی کارایی بسته را در گرو توان اقتصاد ایران و بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز کشور و تزریق آن به بازار دانست و گفت: نوسان ها میزان کارایی بسته را در دوره های سخت پیش رو آشکار خواهد کرد.

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا