بانکبانک و بیمه

بهترین سرمایه گذاری در بازار سرمایه است


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفت: بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار سرمایه است چرا که شفافیت بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، حامد مظاهری؛ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور در هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که در نیمه دوم سال با ثبات بازار ارز، بازار مسکن رونق گیرد گفت: افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت مسکن در ۵ سال متعادل و طبیعی است. اما بازارهایی مانند ارز افزایش حبابی داشته اند. بهترین سرمایه گذاری در بازار سرمایه است چرا که شفافیت بیشتری دارد.

مظاهری با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال گذشته بخش مسکن وارد رونق نسبی شد بیان داشت: صنایع پایین دستی بخش مسکن می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال داشته باشد. در حال حاضر اقتصاد در شرایط چالشی قرار دارد و هرگونه صحبت از تحریم آسیب زیادی به اقتصاد وارد می کند.
بهمن عبدالهی؛ رییس اتاق تعاون ایران نیز استقبال از نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حدود ۹۱۹ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند. از مجموع ۹۱۹ مشارکت کننده تعداد ۸۰۴ شرکت داخلی بوده و ۸۹ شرکت خارجی به طور مستقیم همچنین ۲۶ شرکت نیز به صورت غیرمستقیم در نمایشگاه حضور خود را اعلام کرده اند.
وی ادامه داد: شرکت هایی که به صورت مستقیم در هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان حضور دارند از کشورهای ترکیه، چین، لهستان و هلند هستند. شرکت هایی  هم که به طور غیرمستقیم در نمایشگاه هستند از کشورهای نروژ، چک، ایتالیا، آلمان، برزیل، کره جنوبی، هند، فنلاند، فرانسه، انگلیس، هنگ کونگ، سوئیس، استرالیا، اتریش، ژاپن و اسپانیا حضور یافته اند.
عبداللهی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد ادامه داد: رکودی که در چند سال گذشته در صنعت ساختمان حاکم شده ظرفیت اشتغال را در این بخش کاهش داده، امیدواریم با ثابت شدن نوسانات ارزی سهم بازار مسکن در اقتصاد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه حضور کشورهای خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است گفت: عمده کشورهای حاضر در این نمایشگاه اروپایی بودند که این خود نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم ها بوده است.
رییس اتاق تعاون ایران به نقش تعاونی ها در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: بسیاری از صنایع فولادی مرتبط با صنعت ساختمان در قالب تعاونی‌ها  فعالیت‌ می‌کنند و این خود نشانگر حضور موثر تعاونی ها در بخش ساختمان است؛ متأسفانه بسیاری از شرکت‌های صادرکننده به دلیل نوسات نرخ ارز در بخش صادرات لطمه خورده‌اند و زیان‌های بسیاری در این بخش دیده اند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا