بانکبانک و بیمه

همایش امسال کاربردی خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی به نقل از  روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی ،  علی دیواندری افزود:این همایش همانند سال‌های گذشته مرکب از مدیران ارشد نظام بانکی و مسئولان اقتصادی کشور است علاوه بر اینکه امسال تلاش شده که از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی نیز دعوت شود تا مواردشان را مطرح کنند .وی ادامه داد:‌ در همین راستا از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی ، صنعت و معدن ، نفت و مسکن برای ارائه نقطه نظراتشان دعوت به عمل آمده  زیرا این وزارتخانه‌ها از جمله دستگاه‌های اجرایی هستند که با نظام پولی و بانکی تعامل زیادی دارند و برای تحقق رشد اقتصادی پایدار فعالیت می‌کنند علاوه بر این از وزارت خانه‌ها مذکور دعوت شده که در پانل‌ها حضور یابند.

وی با بیان اینکه، اولین باراست که به سمت وزارتخانه‌های کلیدی در همایش رفته‌ایم و آن‌ها را مشارکت داده‌ایم تا نقطه نظرات ،تنگناها و مشکلات خود را با نظام بانکی مطرح کنند ،گفت: از سوی دیگر این دستگاه‌ها شنونده سیاست‌ها و استراتژی‌ها هستند و در جریان امور قرارمی گیرند.

دیواندری در مورد تفاوت این همایش با سال‌های گذشته، افزود: این همایش نسبت به سال‌های گذشته از حالت نظری به سمت کاربردی‌تر شدن حرکت کرده است. این همایش بر مبنای واقعیت‌های اقتصادی طراحی شده و میزگردها و پانل هایی نیز برای آن  در نظر گرفته‌ایم  بنابراین از اقتصاد مقاومتی ، نظام مالی ، الزامات حاکمیت شرکتی به ویژه موضوع نظارت در سیاست‌های ارزی و تک نرخی شدن تا برنامه بانک مرکزی برای این موضوعات، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بیست و ششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی امسال ۴ و ۵ خردادماه در سالن اجلاس سران با حضور مدیران کارشناسان اقتصادی و شبکه بانکی کشور برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا