بورسبورس اوراقفرابورس

افزایش ۹ واحدی شاخص کل بورس تهران/ معدنی‌ها در کانون توجه بازار سهام

بازار سهام امروز شاهد بالا گرفتن حرف و حدیث‌های بسیار بر سر موضوع معافیت مالیاتی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه شرکت‌هایی بود که توانسته بودند، قبل از سال جاری برای تحقق آن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۵ با افزایش ۹ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۴۱۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۸ واحدی به عدد ۱۳ هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

امروز همچنین شاخص آزاد سهام شناور با کاهش ۴۵ واحدی مواجه شد و عدد ۸۷ هزار و ۹۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۲۸ واحدی به رقم ۵۵ هزار و ۱۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۷۰۳ واحدی عدد ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ واحد را تجربه کرد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با کاهش یک واحدی روی رقم ۸۰۰ واحد ایستاد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۶۲ واحد ایرانخودرو با ۶۰ و احد و معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۹ واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معادلات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با ۵۱ واحد بانک ملت با ۴۲ واحد و تاپیکو با ۳۷ واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۳۳۴ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۱ هزار و ۸۴۴ نوبت داد و ستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان مازندران،‌رینگ سازی مشهد، داروسازی دکتر عبیدی، حق تقدم خرید سهام مجتمع رفاهی و توریستی‌آبادگران ایران، کارت اعتباری ایران کیش، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، نفت ایرانول،  از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع بسته بندی مشهد، ایران دارو، متوقف شدند.

به گزارش فارس امروز در نماد معاملاتی گسترش صنایع انرژی آذرآب به میزان  ۸ میلیون سهم  و به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

به گزارش فارس امروز بورس تهران با نیم نگاهی به گروه معدنی‌ها و برخی از شرکت‌های گروه فلزات اساسی به دنبال تجزیه و تحلیل خود از نامه نگاری روسای سازمان بورس و امور مالیاتی بر سر موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها بود.

در بازار امروز هم زمان با انتشار گزارش‌های امیدوار کننده از بازار مسکن چین و در عین حال رشد مناسب قیمت سنگ آهن پس از افزایش قیمت فولاد در روز جمعه که در بورس‌های شانگهای و داریان چین رخ داد گروه معدنی‌ها به رهبری دوقلوهای سنگ آهنگی شاهد افزایش خریداران سهام در مقابل فروشندگان بودند.

در این گروه با وجود معامله ۲۹ میلیون سهمی و نماد معاملاتی گل گهر اما در نهایت صف خرید ناپایداری در این نماد معاملاتی شکل گرفت.

در گروه خودرویی ها نیز امروز ایران خودرو در حالی با وجود فشار فروش سهام اما صف خرید ۱۵ میلیون سهمی را در پایان معاملات امروز برای خود در بالاترین دامنه نوسان قیمتی تثبیت کرد که در این گروه هم سو با جا به جایی نقدینگی گروه سایپا و شرکت‌های تابعه آن با صف فروش سهام مواجه بودند.

در این گروه شایعه افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی ایران خودرو از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها همچنان میان معامله گران اغلب حقیقی در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد، گروه ایران خودرو قادر به استفاده از معافیت مالیاتی از این موضوع نیست.

از سوی دیگر امروز نماد معاملاتی کنترل سازی ایران نیز در حالی در روندی متعادل نوسان می‌کرد که خبرها منتشر شده حاکی از تلاش این شرکت برای ثبت افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برخورداری از معافیت مالیاتی به محض دریافت مجوز از سازمان بورس است.

به گزارش فارس امروز تک سهم ها همچنان مورد توجه معامله گران بازار و نوسان گیران حرفه‌ای بود، در این بین بازار پایه توافقی همچنان محلی برای جولان نوسان گیران و سهامداران برخوردار از سرمایه پایین است. در گروه سیمانی‌ها نیز امروز در آستانه نزدیک شدن به مجامع سالیانه این شرکت‌ها و تقسیم سود نقدی مناسب به طور سنتی، بازار سهام شاهد تقویت کم جان طرف تقاضا در برابر عرضه سهام بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و پر حجمی بود که شرکت‌های معدنی، فلزات اساسی و برخی پالایشگاه‌ها در کانون توجه خریداران سهام بودند در عین حال در گروه خودرویی‌ها نیز معامله گران براساس تحلیل‌های تکنیکالی در حال جا به جایی در میان نمادهای معاملاتی پیش روی این بازار در ازای اصلاح قیمت صورت گرفته در نمادهای معاملاتی دیگر این گروه هستند.

به نظر می‌رسد بازار سهام همچنان به رویه نوسانی و ملایم خود طی روزهای آینده نیز ادامه دهد. بازاری که منتظر تحقق برخی وعده‌ها از جمله گشایش‌های مالی، در بانک‌های اروپایی و به گردش درآمدن نقدینگی تازه در پیکره خود است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا