ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در فرایند تحولات وزارت ارتباطات، نقش پژوهشگاه باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر کند تا ما بتوانیم از تمامی ظرفیتهای علمی و تخصصی فاوا در کشور استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه کنترل پروژه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این پژوهشگاه همواره پایه منظم و ثابت موضوعات کاری وزارت ارتباطات است که این مساله حاکی از پویایی، انگیزه و ظرفیت مناسب علمی است که در درون پژوهشگاه وجود دارد و وزارت ارتباطات باید به بهترین نحو از آن استفاده کند.

وی افزود: وزارت ارتباطات برای پژوهش، ارزش قائل است و برای آن هزینه می‌کند و تمام تلاش‌مان این است که اعتبارات پژوهشگاه دچار مشکل نشود.

همچنین بخوانید

آذری جهرمی همچنین تصریح کرد: در فرایند تحولات وزارت ارتباطات، نقش پژوهشگاه باید از تحقیقات به مدیریت تحقیق تغییر پیدا کند تا ما بتوانیم از تمامی ظرفیتهای علمی و تخصصی فاوا در کشور استفاده کنیم.

نقش پر رنگ پژوهشگاه در رصد فناوری

نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در تمامی فعالیتهایش رویکرد اقتصادی داشته باشد، گفت: علاوه بر آن آزمایشگاه‌های پژوهشگاه باید بتوانند به بازار خدمات دهند و نقش پژوهشگاه در رصد فناوری باید کاملا تعریف شده و مشخص باشد.

سیروس موثقی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه ما از تحقیقات و پژوهش انتظار داریم که مشکلات حال و آینده کشورمان را حل کند، گفت: انتظار داریم که این پژوهشگاه در تمامی عناوین ICT، سرآمد کشور باشد.

وی افزود: پژوهشگاه باید با قوی‌تر کردن تفکر استراتژی خود، ساختار خود را متحول کند، بطوری که دستاوردهای پژوهشگاه برای جامعه قابل لمس باشد.

مهم‌ترین ماموریت‌های پژوهشگاه

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین محمد خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات «ایفای نقش مشاوره‌ای و پژوهشی در تحقق و به بار نشاندن طرح‌ها و پروژه‌ها»، «رصد فناوری، آینده‌نگری و کمک به تدوین برنامه‌های بخشی و ملی»،  «توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه فاوا با بهره‌گیری از مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک»، «توسعه فناوری‌های بومی و بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته» را مهمترین ماموریت‌های پژوهشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا