بانک و بیمهطلا و ارز

طرح ممنوعیت تحویل سکه در صورت تبدیل شدن به قانون عطف به ماسبق نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت تصویب طرح ممنوعیت تحویل سکه، طبیعتا چنین قانونی شامل افرادی که قبلا سکه پیش خرید کرده‌اند، نمی‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه، با اشاره به اعلام وصول طرح عادی ممنوعیت واگذاری سکه در صحن علنی مجلس، اظهار داشت:چندین طرح دیگر نیز در خصوص مدیریت تحویل سکه به متقاضیان خرید، تهیه شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوعیت واگذاری سکه به مردم و اینکه آیا تصویب این طرح و تبدیل شدن آن به قانون شامل افرادی که پیشتر اقدام به پیش خرید سکه کرده‌اند، می‌شود یا خیر، بیان کرد: در صورت تصویب این طرح، طبیعتا چنین قانونی باید برای افرادی که در آینده اقدام به خرید سکه می‌کنند، اجرا شود و شامل افرادی که قبلا سکه پیش خرید کرده‌اند، نمی‌شود.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح و وضع قانون در زمینه ایجاد محدودیت در فروش سکه، اثر این قانون در صورتی به گذشته معطوف خواهد شد که منبع پولی که صرف خرید سکه شده، مشکلاتی داشته باشد؛ یعنی فردی با دریافت وام اقدام به خرید سکه کرده باشد که در این صورت مشمول این قانون می‌شود.

طرح ممنوعیت تحویل سکه نباید به امنیت سرمایه گذاری در کشور لطمه بزند

سعیدی ادامه داد: افرادی که با پول خود و به قصد سرمایه گذاری اقدام به پیش خرید سکه کرده‌اند، نباید مشمول قانون احتمالی در زمینه ممنوعیت خرید سکه شوند، زیرا امنیت سرمایه گذاری در کشور را در دراز مدت، تحت الشعاع قرار می‌دهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که مسکن خود را فروخته‌اند و سرمایه خود را به بازار سکه آورده‌اند یا کسانی که شغل آن‌ها فعالیت در بازار سکه و طلا بوده، مشمول این قانون احتمالی نمی‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آینده اگر قرار بر اتخاذ تصمیمی در این زمینه باشد، باید به دور از احساس تصمیم‌گیری شود و نظرات کارشناسان نیز لحاظ شود زیرا ممکن است منجر به سرمایه گریزی شود، جذب سرمایه یکی از موضوعات اهمیت دار است و باید در اولویت قرار گیرد./

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا