بانکبانک و بیمه

۱۱۰هزار نفر با وام بانک مسکن خانه دار شدند

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن از خانه‌دار شدن ۱۱۰ هزار نفر و ساخت ۱۲۵ هزار واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی،محمدحسن مرادی به رشد تسهیلات پرداختی مسکن از سوی بانک مسکن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ،انواع تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شد.
مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: این تسهیلات برای تعمیر، خرید و ساخت ۶۴۳ هزار واحد مسکونی داده شده که در مقایسه با مجموع رقم تسهیلات پرداختی بخش مسکن در سال ۹۳ پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه مهمترین دلیل این میزان کاهش، مربوط به تسهیلات شش ماهه ابتدایی سال ۹۴ است، گفت: روند پرداخت در شش ماهه دوم سال ۹۴ و به خصوص در سه ماهه پایانی آن، افزایشی بوده است ضمن اینکه در زمستان پارسال به طور متوسط در هر ماه دو هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بابت موارد مذکور پرداخت شده است، در حالی که مصارف بانک در سه فصل ابتدایی (بهار، تابستان و پاییز) ۹۴، به طور متوسط ماهانه حدود ۱۲۰۷ (هزار و دویست و هفت) میلیارد تومان بوده است که رشد ۶۷.۷ درصدی را نشان می دهد.
مدیر ارشد بانک مسکن، افزایش میزان تسهیلات در نیمه دوم سال ۹۴ را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن (تسه) از آبان ۹۴ به بعد دانست و افزود: از آبان ۹۴ تا پایان بهمن ۹۴ میزان تسهیلات از محل اوراق از رقم ۴۵ میلیون تومان (با احتساب ۱۰ میلیون تومان وام جعاله) به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت که با استقبال خوب خریداران مسکن روبرو شد.
این نوع تسهیلات در روزهای پایانی سال ۹۴ برای زوجین در تهران به ۱۱۰ میلیون تومان رسید که استقبال مناسبی از آن شد. همچنین در نیمه دوم سال گذشته، وام ساخت مسکن برای انبوه‌سازان به ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی رسید که انبوه‌سازان از این تسهیلات استقبال کردند و درنتیجه،باعث رشد قابل توجهی در تسهیلات نیمه دوم سال ۹۴ نسبت به ماه‌های قبل از آن شد.
مرادی به تفکیک ،حجم تسهیلات خرید و ساخت مسکن بانک مسکن در سال ۹۴ را اعلام کرد و گفت: حجم تسهیلات “صرفا خرید” بانک مسکن، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که به ۱۱۰هزار نفر پرداخت شد که رشد۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۳ را نشان می‌دهد. همچنین چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات “صرفا ساخت” به سازندگان مسکن ارائه شد که این مبلغ برای ساخت ۱۲۵ هزار و ۶۶۱ واحد مسکونی مصرف شد و رشد۵۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا