بانک و بیمهبیمه

آخرین وضعیت بیمه‌ای معلمان مدارس غیردولتی اعلام شد

معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی درباره وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی گفت: اکنون حدود ۸۰ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی بیمه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، لیلا متعارفی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع عدالت آموزشی به روی آنتن شبکه آموزش‌رفت در تماسی تلفنی و در پاسخ به اینکه چند نفر از معلمان مدارس غیردولتی فاقد بیمه‌اند؟ گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است که ۲۰۰ هزار معلم مدارس غیردولتی دارد که مطلع نیستم چه تعداد کارمند و بیمه شده رسمی این وزارتخانه هستند. به هر صورت ما مکلف‌ایم طبق قانون نسبت به بیمه افراد مشغول در کارگاه‌ها اقدام کنیم و همه مشمولان این بخش را هم بیمه کردهایم.

همچنین بخوانید

معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعی با بیان اینکه تعداد واقعی افرادی که هنوز تحت پوشش نیستند برای ما هم جای ابهام دارد گفت: اگر آموزش و پرورش اعلام کرده که ۲۰۰ هزار نفر معلم در مدارس غیردولتی دارند که ۸۰ هزار نفرشان بیمه هستند، باید از آموزش و پرورش درباره آن ۱۲۰ هزار نفر پرسید. مگر ما ممانعتی برای بیمه ایجاد کرده‌ایم؟ تامین اجتماعی هیچ ممانعتی ندارد.

متعارفی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش به هر علتی استنکاف می‌کند و لیست حق بیمه را رد نمی‌کند که به نظر می‌رسد کوتاهی آنهاست گفت: معلمانی که بیمه نیستند می‌توانند به شعب مراجعه و ادعای اشتغال خود را اعلام کنند. اگر آموزش و پرورش تهدید به اخراج یا جایگزینی دارد ما دخیل نیستیم. وظیفه قانونی ما بیمه کردن افراد است و راه باز است اگر کارفرمایی استنکاف کرد آن معلم ها به شعب تامین اجتماعی محل مدرسه مراجعه و درخواست دهند و موارد را اعلام کنند تا در کمیته‌های مربوطه رسیدگی شود.

وی ادامه داد: افرادی که با ارائه مستندات ادعای سابقه می‌کنند، حق بیمه را محاسبه و طبق مواد قانونی به کارفرما ابلاغ بدهی می‌کنیم. مدارس می‌توانند به میزان آن اعتراض کنند اما در هر صورت باید آن را پرداخت کنند.

معاون اداره کل حق بیمه تامین اجتماعیدرباره دستمزد بسیار پایین معلمان مدارس غیردولتی که حتی ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان هم هست گفت: گویا در بخش مربوطه در آموزش و پرورش به دنبال آیین نامه برای تصویب روابط دستمزدی هستند. حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار بر مبنای روزانه حدود ۳۷ هزار تومان به علاوه ۱۱۰ هزار تومان مزایای انگیزشی است. در ماده ۳۳ قانون تامین اجتماعی تاکید شده دستمزد مبنای افراد مشمول کسر حق بیمه نباید از حداقل حقوق کمتر باشد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا