انرژی

مصرف برق تهران ۱۴۰۰ مگاوات بیشتر از تولید است

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: اکنون در محدوده برق منطقه‌ای تهران ۱۴۰۰ مگاوات کسری تولید نسبت به مصرف برق وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن طرزطلب امروز در مراسم بهره‌برداری تجاری نیروگاه پرند با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده، تا پایان برنامه ششم توسعه کسری تولید نسبت به مصرف برق تهران به ۳۴۰۰ مگاوات می رسد، اظهار کرد: این کسری در پایان برنامه هفتم توسعه به ۵۴۰۰ مگاوات می‌رسد که باید بخشی از این کسری را با به مدار آمدن کامل نیروگاه پرند و نیروگاه های رودشور و ساوه جبران کرد.

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با تاکید به این مساله که در کنار افزایش ظرفیت تولید، مدیریت مصرف نیز به تامین پایدار برق تهران در سال های آینده کمک خواهد کرد، گفت: انتظار می‌رود که موضوع “مصرف” مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.

همچنین بخوانید

طرزطلب با تاکید به این مساله که تا زمان اوج مصرف سال آینده، ۱۰ واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰۰ مگاوات چه در حوزه خصوصی و چه دولتی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید، گفت: راه اندازی این واحدها باعث صرفه جویی ۲.۳ میلیارد مترمکعب مصرف سوخت خواهد شد.

طرزطلب اظهار امیدواری کرد که برگشت سرمایه از محل صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذار صورت گیرد.

وی همچنین از پیشنهاد شرکت تولید برق حرارتی مبنی بر فروش سوخت توسط سرمایه گذاران نیروگاهی جهت تامین سرمایه احداث بخش بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی خبر داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا