ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ثبت ۴ اختراع در پژوهشگاه فضایی طی امسال/گام پژوهشگاه برای تجاری‌سازی دانش و فناوری

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ثبت اختراع در اولویت برنامه‌های حمایتی پژوهشگاه قرار دارد، از ثبت چهار اختراع توسط محققان این پژوهشگاه در سال ۱۳۹۷ تا پایان مرداد ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر حسین صمیمی با اشاره به اینکه پژوهشگاه باید اهتمام ویژه‌ای به فرآیند تجاری‌سازی نتایج حاصل از پژوهش و تحقیقات داشته باشد، افزود: این امر از سویی، به توسعه پایدار و مستمر فناوری در پژوهشگاه کمک می‌کند و از سوی دیگر می‌تواند بستری مناسب برای تامین منابع مورد نیاز در جهت استمرار انجام پژوهش‌ها فراهم کند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر اینکه ثبت اختراع، درواقع شاخص‌ خوبی برای توسعه فناوری به‌حساب می‌آید، افزود: ثبت اختراعات قدم بسیار خوبی برای تجاری‌سازی دانش و فناوری به حساب می‌آیند و باعث ارتقا و اعتلای جایگاه علمی پژوهشگران می‌شود. افزایش تعداد ثبت اختراعات نشان می‌دهد که پژوهشگاه در انجام فعالیت‌های خود نگاه کاربردی و اقتصادی در پژوهش را مد نظر دارد.

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، در سال‌جاری تا پایان مرداد،  چهار اختراع با عناوین زیر توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران ثبت شده‌ است:

“پیاده‌سازی افزونگی سرد برای مبدل توان DC/DC در کاربرد فضایی”

“سیستم مدل حرارتی ماهواره برای ارزیابی تجربی تحلیل حرارتی ماهواره”

“مکانیزم لولا (پنل‌های خورشیدی) در وسایل فضایی (ماهواره)”

“میز مونتاژ و تست ماهواره با گشتاور و دقت بالا”.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا