بانک و بیمهطلا و ارز

رکورد تاریخی قیمت سکه در مرداد ماه

بر خلاف تیر ماه که سکه تقریبا روند آرامی را طی کرد، در مرداد ماه قیمت‌ها با شدت بیشتری افزایش پیدا کرد به طوری که رکورد بالاترین قیمت در کل تاریخ سکه را با قیمت چهار میلیون و ۹۲۰ هزار تومان ثبت کرد.

اقتصادآنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ سکه امامی در مردادماه نوسانات بسیاری را تجربه کرد و اگرچه ابتدای ماه با قیمت سه میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معاملات خود را آغاز کرد اما در آخرین روز مرداد با ۵۳۰ هزار تومان معادل ۱۶ درصد افزایش، به سه میلیون و ۸۷۰ هزار تومان صعود کرد.

همچنین بخوانید

کمترین و بیشترین قیمت

سکه امامی هفتم مرداد با چهار میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان رکورد بالاترین قیمت را به نام خود ثبت کرد اما از روز بعد در سراشیبی قرار گرفت و در نیمه مرداد ماه به کمترین قیمت خود یعنی سه میلیون و ۵۳هزار تومان نزول کرد.

سکه مرداد ماه

جهش ۳۰۰ هزار تومانی بهار آزادی در یک ماه

بر اساس این گزارش سکه بهار آزادی نیز از این جهش قیمت جا نماند. این سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای مرداد، در پایان ماه با قیمت سه میلیون و ۴۵۱ هزار تومان به کار خود پایان داد.

این سکه نیز در هفته اول مرداد ماه با قیمت سه میلیون و۹۷۶ هزار تومان به بالاترین قیمت و در نیمه ماه با دو میلیون و ۹۰۱ هزار تومان به پایین ترین قیمت در مرداد رسید.

سکه مرداد ماه2

ورود نیم سکه به کانال ۲.۲ در مرداد

نیم سکه بهار آزادی در مرداد ماه سال جاری از نوسانات قیمت بی نصیب نماند. این سکه با اختلاف ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای ماه، مرداد را با قیمت یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان به پایان رساند.

دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رکورد بالاترین قیمت نیم سکه در کل تاریخ این فلز گرانبها است که در هفته اول مرداد به این قیمت رسید. ربع سکه بهار آزادی نیز با ۸۰ هزار تومان افزایش، در پایان ماه با قیمت ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

بیشترین و کمترین قیمت ربع سکه به ترتیب مربوط به هفته اول با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۸۲۰ هزار تومان در روزهای میانی مرداد ماه است.

طلا در یک ماه ۲۱هزار تومان گران شد

هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۲۱ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به اول مرداد، در پایان ماه به ۲۹۵ هزار و ۸۶۰ تومان صعود کرد  البته بالاترین نرخ طلا مربوط به پنجم مرداد با قیمت ۳۲۸ هزار و ۷۵۰ تومان است.

هیجان سکه متاثر از تب داغ دلار در مرداد

البته نوسانات طلا و سکه در مرداد ماه را نباید بی تاثیر از نرخ دلار دانست چرا که قیمت این ارز پر طرفدار در همین ماه نوسانات زیادی را تجربه کرد؛ تا جایی که نرخ دلار درست در هفته ابتدایی مرداد تا مرز ۱۲ هزار تومان پیش رفت و منجر به التهاب تمام بازارها از جمله طلا و سکه شد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا