خودروصنعت، معدن، تجارت

اختلاف نرخ ۴۵ میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار

 

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران از اختلاف ۴۵ میلیون تومانی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید موتمنی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: محدودیت عرضه عامل اصلی اختلاف فاحش قیمت در این بازار است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: اگر خودرو به اندازه کافی به بازار عرضه شود مردم دیگر شاهد افزایش نامتعارف قیمت ها نخواهند بود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: کمبود عرضه در هر بازاری منجر به ایجاد بازار سیاه و رشد نامتعارف قیمت ها می شود که بازار خودرو نیز از قاعده مستثنی نیست.
وی افزود: نمایشگاه داران در بحث افزایش نامتعارف، بازار سیاه و در یک کلام آشفتگی بازار خودرو هیچ نقشی ندارند.

موتمنی در ادامه به مردم توصیه کرد که از بازار سیاه خودرو خرید نکنند چرا که قیمت ها در این بازار واقعی نبوده بلکه دارای حباب است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به ۴۵ میلیون تومان رسیده که این رفتار به دور از انصاف و در عین حال اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: در حال حاضرخودروسازان نیز در حالت بلاتکلیفی بسر می برند چرا که از یک طرف منتظر تخصیص ارز از سوی دولت هستند و از طرف دیگر انتظار آزاد سازی قیمت ها را می کشند به همین دلیل خودروها تولیدی خود را به بازار عرضه نمی کنند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: عرضه کم خودرو و نبود نظارت کافی بر عملکرد خودروسازان منجر به نابسامانی و تلاطم در این بازار شده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا