انرژی

بررسی ادامه طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی ادامه طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران بیان کرد: در جلسه امروز ادامه طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور معاونین ذی ربط سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی طرح اضافه کردن سرمایش و گرمایش مدارس به ذیل ماده ۶۵ قانون الحاق تنظیم دو در کمیسیون انرژی

همچنین بخوانید

همچنین یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح اضافه کردن سرمایش و گرمایش مدارس به ذیل ماده ۶۵ قانون الحاق تنظیم دو در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

علی بختیار در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در جلسه امروز طرح اضافه کردن سرمایش و گرمایش مدارس به ذیل ماده ۶۵ قانون الحاق تنظیم دو بررسی شد. بر اساس این طرح تامین سرمایش و گرمایش مدارس از محل۱۰درصد عوارض گازانجام می شود.

وی در ادامه گفت: پس از بحث و بررسی این طرح به تصویب رسید. طراحان نظرشان بر این بود که فضای مدارس در شرایط بحرانی می تواند به عنوان اقامتگاه استفاده شود. اگر ما تامین سرمایش و گرمایش مدارس را به ذیل مواردی که از محل عوارض۱۰ درصدی گاز تامین می‌شود، اضافه کنیم کمکی به دولت کرده ایم.

معافیت مالیاتی برای مرزنشینان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره موضوعات بررسی شده در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی گفت که طرح پیشنهاددهندگان را مبنی بر تعمیم معافیت مالیاتی به مرزنشینان بررسی و با آن موافقت شد.

نورمحمد تربتی نژاد، سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفت و گو با ایسنا در مورد موضوعات بررسی شده در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی با اشاره به سیاست‌های مجلس و دولت در بهبود وضعیت اقتصادی محرومان جامعه اظهار کرد: براساس ماده ۱۳۳ قانون مالیاتهای مستقیم ۱۰۰ درصد درآمدهای شرکت‌های تعاونی روستائی، عشایری، کشاورزان، صیادان، کارگری، کارمندی، دانشجویان و دانش آموزان و اتحادیه‌های آنها و همچنین ۵۰ درصد درآمد سایر تعاونی‌های تحت پوشش قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران از پرداخت مالیات معاف هستند.

تربتی نژاد ادامه داد:  با این ماده قانونی مرزنشینان که از اقشار مستضعف و محروم جامعه هستند مشمول این معافیت نبودند در این جلسه کمیسیون در این جلسه طرح پیشنهاددهندگان را مبنی بر تعمیم این معافیت مالیاتی به مرزنشینان مورد بررسی قرار دادند و با آن موافقت کردند.

وی افزود: با اصلاح این طرح امکان کاهش مهاجرت مرزنشینان، کاهش قاچاق کالا، بهبود معیشت اقشار محروم مستقر در روستاهای مناطق مرزی، تقویت صادرات غیرنفتی و سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی، اجتماعی مناطق مرزی و همچنین موجب ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: همچنین در این جلسه طرح الحاق یک تبصره به ماده ۸ قانون هوای پاک مورد برسی قرار گرفت و در نتیجه با اضافه کردن یک تبصره به عنوان تبصره ۳ به ماده ۸ قانون هوای پاک موافقت شد.

تربتی نژاد ادامه داد: با اضافه شدن این تبصره، تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت داخل کشور موظف خواهند شد به ازای تولید هر چهار دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، برگه گواهی اسقاط یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فرسوده را حسب مورد از اسقاط دریافت کنند.

تربتی نژاد همچنین اعلام کرد: در جلسه امروز کمیسیون جمعی از اعضای اتحادیه‌ها و تعاونی های صید و صیادی کشور مشکلات خود را از قبیل بیمه، بدهی بانکی، پرورشهای جایگزین و… با کمیسیون درمیان گذاشتند و راه حل‌هایی در این ارتباط توسط کمیسیون ارائه شد. همچنین کمیسیون نگرانی خود را از صید بی رویه ماهی در سواحل جنوبی توسط شرکت‌های خارجی و نیز خطر انقراض ماهیان خاویاری مطرح کردند.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا