ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اختصاص اعتبار سرمایه‏‌گذاری خطرپذیر وزارت ICT به صندوق فناوری یزد

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد از اختصاص بخشی از بودجه اختصاصی وزارت ارتباطات برای سرمایه‏‌گذاری خطرپذیر به صندوق پژوهش و فناوری استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد سپهر در جلسه مشترک با مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به نامه‏‌نگاری‏‌ها و برگزاری جلسات با وزیر ارتباطات، گفت: بر اساس این نامه‏‌نگاری‏‌ها مقرر شد که بخشی از بودجه اختصاصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سرمایه‏‌گذاری خطرپذیر، در اختیار صندوق پژوهش و فناوری استان یزد قرار گیرد.

وی افزود: حمایت از ایده‏‌های جدید و قدرتمند در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌تواند تاثیر بسزایی در شکوفایی ایده‌هایی داشته باشد که به دلیل نبود امکانات مالی توسعه نیافته‏‌اند.

همچنین بخوانید

اکرم فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری در استان و هدف اصلی آن که اشتغال جوانان در کسب و کارهای اینترنتی و تامین محتوا توسط آنهاست، بیان کرد: فاوا درصدد توسعه زیرساخت‏ها برای توسعه این مشاغل است و صندوق پژوهش و فناوری استان یزد می‏‌تواند نقش تعیین‏‌کننده‌‏ای در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: به همین منظور اعتبارات تخصیص یافته برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر از سوی وزارت ICT به صندوق پژوهش اختصاص خواهد یافت.

در این نشست مقرر شد صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با کمک سازمان ICT برای توسعه اشتغال در زمینه فاوا ورود جدی‌تری داشته باشد و نقش صندوق برای توسعه فناوری اطلاعات در استان توسعه یابد.

همچنین قرار شد که با توجه به وجود مجمع فعالان یزدی در حوزه ICT شهر تهران، صندوق پژوهش و فناوری استان یزد جلسه مشترکی با این افراد صاحب‌نظر برگزار کند تا راه‌های توسعه فاوا در استان را با این افراد بررسی کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا