امور زیربناییراه و ساختمان

خانواده حجاج از زمان دقیق ورود کاروان ها مطلع شوند

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی ره گفت: با توجه به اینکه یک سوم حجاج بیت الله الحرام کشورمان از این فرودگاه به کشور باز می گردند، از خانواده های حجاج درخواست می کنیم برای پرهیز از معطلی و ایجاد ازدحام، قبل از عزیمت به فرودگاه از زمان دقیق بازگشت کاروان حجاج خود مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از صداوسیما، علی رستمی افزود: عملیات بازگشت حجاج از فردا پنجم شهریور آغاز و ۲۴ هزار نفر از حجاج هشت استان کشورمان در مدت ۲۰ روز تا ۲۵ شهریور و با ۹۲ پرواز از طریق فرودگاه امام خمینی به کشور وارد می شوند.

وی افزود: زمان دقیق ورود هواپیماها از طریق سامانه تلفنی ۰۹۶۳۳۰ و پایگاه اینترنتی فرودگاه امام به نشانی www.ikac.ir اطلاع رسانی می شود و خانواده ها قبل از حضور در فرودگاه، حتما از این زمان مطلع شوند.

وی درخصوص ناوگان مشارکت کننده در این عملیات نیز گفت: حجاج استان تهران و استانهای همجوار از طریق ۹۲ پرواز و همکاری سه ایرلاین وارد کشور می شوند که ۳۰ درصد حجاج از طریق پروازهای هواپیمایی سعودی و ۷۰ درصد دیگر از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر و با همکاری قشم ایر بازمی گردند.

رستمی با اشاره به هماهنگی همه دستگاههای نظامی، انتظامی و فرودگاهی و خدمت رسان برای ایفای نقش در عملیات بازگشت حجاج خانه خدا تاکید کرد: هم اکنون بخش مهمی از ترمینال اصلی فرودگاه امام به پروازهای حج اختصاص یافته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا