امور زیربناییراه و ساختمان

ابلاغ بخشنامه جدید سازمان برنامه و بودجه درباره تعدیل قرارداد پیمانکاران در هفته آینده / تعدیل‌ها ماهانه می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ بخشنامه جدید شرایط تعدیل قرارداد پیمانکاران با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها در هفته آینده خبر داد و گفت: پیشنهاد ما تعدیل ماهانه قرادردادها و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت مصالح است.

همچنین بخوانید

خیراله خادمی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر احتمال تغییر قرارداد با پیمانکاران با توجه به نوسانات نرخ ارز اظهار داشت: مطالبات پیمانکاران به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده که البته هنوز برخی از پیمانکاران اسناد خود را به ما ارائه ندادند سه هزار میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به پروژه راه‌های روستایی است که در حال پیگیری برای پرداخت این مطالبات هتستیم.

وی همچنین درباره شرایط تعدیل قرارداد با پیمانکاران پس از افزایش نرخ ارز اظهار داشت: نمایندگان وزارت راه، نیرو، نفت و دستگاه‌هایی که در پروژه‌های عمرانی مشارکت دارند با سازمان برنامه و بودجه مذاکراتی برای تغییر قراردادها داشتند و درخواست‌هایشان در شورای عالی فنی مطرح شد.

وی افزود: شرایط پیمانکاران را درک می‌کنیم و بر این باور هستیم که باید قراردادها تعدیل پیدا کند به دنبال تهیه یک بخشنامه هستیم که بتوانیم موضوعات را به صورت جامع در آن بگنجانیم تا تمام پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و اجرایی را شامل شود.

وی افزود: پیشنهاد ما به سازمان برنامه و بودجه این بوده است که بتوانند مابه التفاوت بخشی از اقلامی که پیمانکاران تهیه کرده‌اند و از تجهیزات خارجی محسوب می‌شوند، بپردازیم و هر چه زودتر سازمان برنامه و بودجه نرخ تسهیل ارز را اعلام کند که بر مبنای آن با پیمانکاران همکاری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش خرید اقلام از داخل که آنها هم افزایش قیمت داشتند مانند آرماتور باز هم باید مابه التفاوت قیمت‌ها پرداخت شود.

خادمی تاکید کرد:‌ اما در بخش دیگر قراردادها که شامل افزایش نرخ تورم می‌شود پیشنهاد داده‌ایم که شاخص‌های تعدیل قراردادها به جای هر سه ماه یک بار ماهانه اعمال شود تا پیمانکاری در این میان ضرر نکند.

خادمی در پاسخ به این سوال که بخشنامه جدید شرایط تعدیل قرارداد پیمانکاران چه زمانی اعلام و ابلاغ شود گفت: احتمالا هفته آینده این بخشنامه جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شود.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا