بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نگاهی به سامانه تهران من / نحوه خرید روزانه طرح ترافیک از سامانه تهران من

عموم شهروندانی که می‌خواهند با خودروی شخصی خود در محدوده طرح ترافیک تردد کنند، باید قبل از اولین ورود، اطلاعات شخصی و خودرو خود را در سامانه my.tehran.ir ثبت‌نام کنند. در این مطلب نگاهی به چگونگی ثبت‌نام، نحوه شارژ حساب شهروندی، خرید طرح ترافیک و نحوه ثبت خودرو در سامانه تهران من خواهیم داشت.

 

چگونگی ثبت‌نام در سامانه تهران من

۱. ابتدا وارد سایت «تهران من» به آدرس my.tehran.ir شوید.

۲. سپس نوع شخص «شخص حقیقی» و یا «شخص حقوقی» را انتخاب کنید. ما روی گزینه شخص حقیقی کلیک کردیم.

۳. اطلاعات شخص حقیقی که شامل «کد ملی»، «تاریخ تولد» و «کد پستی» است را وارد کنید و در انتها نیز کد امنیتی را وارد و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

۴. در ادامه صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن «نام و نام خانوادگی»، «کد ملی»، «تاریخ تولد»، «شماره شناسنامه»، «نام پدر» و «آدرس» شما نوشته شده است. در این صفحه باید نام کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل، شماره موبایل، شماره تلفن ثابت و تصویر کارت ملی خود را وارد کنید و درنهایت روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

۵. سپس پیامکی حاوی «کد تایید» برای شما ارسال می‌شود که بعد از واردکردن آن، گزینه «ارسال» را انتخاب کنید.

۶. درنهایت ثبت‌نام شما در سامانه با موفقیت انجام شد خواهد. با کلیک روی گزینه «ورود به سامانه» می‌توانید وارد سامانه شوید.

چگونگی شارژ حساب شهروندی در سامانه تهران من

در پنل اصلی سایت تهران من، امکان ورود مشخصات یک یا چند خودرو و شارژ حساب شهروندی وجود دارد. در این مرحله، می‌توانید حساب شهروندی خود را به میزان دلخواه شارژ کنید تا از مبالغ آن برای خرید روزانه طرح ترافیک برای هر یک از خودروهای خود استفاده کنید.

۱. برای شارژ حساب شهروندی خود، ابتدا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد صفحه‌ی خود شوید.

۲. سپس روی گزینه «حساب شهروندی» در قسمت راست صفحه کلیک و گزینه «افزایش اعتبار» را انتخاب کنید.

۳. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، مبلغ موردنظر خود را وارد و روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

۴. سپس وارد درگاه پرداخت می‌شوید که با واردکردن اطلاعات کارت‌بانکی خود، می‌توانید پرداختتان را انجام دهید.

۵. بعد از پرداخت مبلغ موردنظر، مجدداً وارد سامانه می‌شوید.

۶. پیامکی نیز مبنی بر اینکه حساب شهروندی خود را شارژ کرده‌اید، برایتان ارسال می‌شود.

این مبالغ در حساب شهروندی شمت باقی می‌ماند و صرفا پس از تردد خودرو در محدوده طرح ترافیک، بسته به تعرفه و شرایط تردد (ساعات اوج یا غیراوج و دارا بودن یا نبودن معاینه فنی برتر)، هزینه طرح ترافیک آن روز محاسبه و از حساب کسر می‌شود و مانده آن برای روزهای بعد استفاده می‌شود.

پس از یک بار ثبت‌نام و افزودن اطلاعات خودرو و شارژ ابتدایی حساب شهروندی، تنها کاری که برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید انجام دهید، خرید مجوز روزانه قبل از ورود به محدود است.

 

خرید طرح ترافیک با سامانه تهران من

۱. برای خرید طرح ترافیک روزانه نیز ابتدا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد صفحه‌ی خود شوید. سپس روی گزینه «خدمات طرح ترافیک» کلیک کنید و گزینه «درخواست انتخاب روز» را انتخاب کنید.

۲. صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید روز موردنظر و تعداد طرح‌هایتان را انتخاب کنید و روی گزینه «ثبت نهایی» کلیک کنید.

توجه داشته باشید که مبلغ پرداختی از بابت ثبت «درخواست انتخاب روز» برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شما مسدود خواهد شد و پس از بررسی تردد خودرو شما، مبلغ نهایی عوارض ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، از مبلغ مسدود شده کسر می‌شود و مابقی آن به حساب شما برگردانده خواهد شد و درصورتی‌که خودروی شما توسط دوربین‌‏ها رویت نشود، حداقل مبلغ تردد به میزان ۱۳ هزار و ۴۴۰ تومان از مبلغ مسدودی کسر و مابقی به حساب شما برگردانده خواهد شد.

 

نحوه ثبت خودرو در سامانه تهران من

۱. برای ثبت خودرو و یا خودروهای خود در این سامانه، بعد از وارد شدن به صفحه‌ی خود، روی گزینه «خودروهای تحت پوشش من» که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

۲. سپس صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید روی گزینه «افزودن» کلیک کنید.

۳. در این مرحله باید شماره VIN و شماره پلاک خودرو خود را وارد کنید و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

شماره VIN، روی کارت شناسایی خودرو نوشته شده است.

۴. سپس پیام زیر به شما نشان داده می‌شود که در صورت درست بودن اطلاعات، روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

«شماره پلاک و شماره VIN با هم تطابق ندارد. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای ادامه فرایند، دکمه تایید را کلیک کنید.»

۵. در ادامه صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید اطلاعات تکمیلی خودرو خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل «شماره VIN»، «سال ساخت»، «شماره موتور»، «شماره شاسی»، «رنگ»، «تصویر کارت ماشین» و «تصویر شناسه مالکیت خودرو» است.

بعد از پر کردن اطلاعات، روی گزینه «ثبت» کلیک کنید.

۶. در نهایت خودرو شما در سامانه ثبت خواهد شد.

 

توجه کنید

در سال ۱۳۹۷:

  • طرح ترافیک علاوه بر روزهای جمعه و تعطیلات رسمی، در روزهای پنجشنبه نیز اجرا نخواهد شد و ورود به محدوده طرح ترافیک در این روزها برای عموم شهروندان آزاد و رایگان است.
  • طرح ترافیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ اجرا می‌شود.
  • به‌هیچ‌وجه فروش سالیانه و یک جای طرح ترافیک وجود ندارد و نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای هر روز بر اساس نوع معاینه فنی خودرو و ساعات ورود و خروج محاسبه می‌شود.
  • هزینه ورود و خروج خودروها بسته به ساعات اوج و غیر اوج ترافیک متفاوت است و همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر، از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.
  • ساعات قبل از ۱۰ صبح و بعد از ۱۶ بعدازظهر، ساعات اوج ترافیک محسوب می‌شود و هزینه تردد در ساعات بین روز کمتر از نصف هزینه ساعات اوج صبح و عصر است.
  • محاسبه هزینه عوارض طرح ترافیک در هر روز نیز صرفا به اولین و آخرین تردد ثبت شده خودرو بستگی دارد. ارقام قابل پرداخت در جدول زیر آمده است:

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا