بورسبورس اوراقفرابورس

عقب‌گرد ۳۰ واحدی شاخص کل بورس تهران/ بازار سهام سوار بر اسب نوسان‌گیری

بازار سهام امروز شاهد تحرک نوسان‌گیران در میان شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری و در عین حال برخی تک‌ سهم‌ها بود، بازاری خنثی و کسل‌کننده که با وجود ۳۰ واحد کاهش به دنبال بهانه‌ای برای شادابی دوباره است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۵، با افت ۳۰ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش ۱۲ واحدی به عدد ۱۳ هزار و ۷۲۶ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص سهم آزاد شناور با افت ۳۴۴ واحدی عدد ۸۷ هزار و ۵۸۸ واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما، در حالی با کاهش ۱۵۵ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۸۶۳ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۷۳۸ واحدی به رقم ۱۷۱ هزار و ۳۱۶ واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۲ واحدی عدد ۸۰۲ واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با ۱۰۲ واحد، تاپیکو با ۵۵ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۲ واحد افزایش؛ بالاترین تاثیر مثبت را به نام خود را بر محاسبه شاخص کل بورس کرد.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با ۴۶ واحد، گروه سایپا با ۴۲ واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۳۱ واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فارس،‌ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به بیش از ۳۵۳ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۳۰۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۹۲ هزار و ۱۳ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، حق تقدم خرید سهام عمران و سازندگی استان قزوین، هنکل پاک‌وش، داروسازی الحاوی، صنایع آذراب، لیزینگ‌ خودرو غدیر، لنت ترمز ایران، دشت مرغاب، ماشین‌سازی اراک، ملی سرب و روی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، عمران و توسعه شاهد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع ایران،‌صنعت روی زنگان، اوراق مشارکت میدکو متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان سهامدار عمده حقوقی ۳۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد تومان را به کدهای تابعه خود جابجا کرد.

سهامدار عمده حقوقی ایران ترانسفو نیز امروز ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان را کد به کد کرد.

در ذوب‌آهن اصفهان اما امروز ۱۴.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده حقوقی این شرکت کد به کد شد.

در سرمایه‌گذاری سایپا نیز امروز بیش از ۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از  ۳میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار این شرکت جابجا شد.

امروز گروه مپنا نیز با کد به کد شدن ۹ میلیون سهمی به  ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده خود روبرو شد.

امروز معاملات کد به کد در گسترش صنایع انرژی آذراب با جابجایی ۸ میلیون سهمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان دنبال شد.

در نفت سپاهان اما امروز ۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار عمده حقوقی کد به کد شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام شاهد معاملاتی متعادل و خنثی در فضای کلی معاملات بورس بود. با این همه بازارگردانی سهام در گروه‌های بزرگ شاخص‌ساز در کنار انتشار اخباری مثبت در گروه مخابرات باعث شد، تا شاخص کل بورس با درجا زدن چندانی مواجه نباشد.

در این میان انتشار موضوع افزایش تعرفه تلفن ثابت در مخابرات ایران اگرچه به افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی با وجود عرضه سهامدار عمده حقوقی انجامید، اما موضوع مشکلات مدیریتی این شرکت و افزایش هزینه‌های مالی در کنار از بین رفتن مزیت دارایی‌های سرمایه‌گذاری مخابرات از جمله شرکت‌های مخابرات استانی و نیز ریسک‌های عمده صنعت مخابرات در سال جاری باعث شده تا این گروه همچون گذشته با اقبال چندانی از سوی معامله‌گران روبرو نباشد.

امروز در گروه خودرویی‌ها نیز با تداوم افزایش عرضه سهام از سوی سهامداران اغلب حقوقی روند معاملات سهام در این گروه متعادل و رو به منفی بود.

در این گروه اظهارنظر مدیرعامل «خاور» مبنی بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حالی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که این شرکت پیش از این با تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت خود یک بار اقدام به افزایش سرمایه از این محل کرده است.

در عین حال تاکنون درخواستی نیز برای افزایش سرمایه جدید این شرکت به سازمان بورس ارائه نشده است.

امروز گروه سیمانی‌ها در آستانه نزدیک شدن به موعد برگزاری مجامع عادی سالیانه و انتظار سنتی بازار برای تقسیم سود نقدی مناسب در مجامع این شرکت‌ها شاهد افزایش تقاضا و شکل‌گیری صف‌های خرید سهام در اغلب نمادهای معاملاتی این گروه بود. هرچند که از تحرک حامیان حقوقی در این سهم‌ها خبری نیست.

امروز در گروه فلزات اساسی در حالی روندی متعادل و کم‌نوسان برقرار بود که با وجود عرضه سهام از سوی سهامداران اغلب حقیقی اما سهامداران حقوقی و بازارگردان‌ها تلاش زیادی برای حمایت از سهم و جمع‌آوری سهام در روندی متعادل کردند.

امروز در بازار پایه توافقی برخی تک سهم‌ها همچنان مورد توجه بازار قرار گرفته است، در این میان نماد معاملاتی کیسون برای عبور از مقاومت ۲۲۲ تومانی خود همسو با حمایت حقوقی آماده می‌شود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و خنثی بود که برای یافتن شادابی خود به دنبال بهانه‌ جدیدی از جمله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و یا تحقق خبرهای برجامی می‌گشت، هرچند که همچنان در این بازار تک‌سهم‌ها و شرکت‌های کوچک برخوردار از سهام شناوری مورد توجه خریداران هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا