بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

محصولات جدید داده‌ورزی سداد با حضور مدیران بانک ملی رونمایی شد

در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، معاون فناوری اطلاعات و مدیرکل عملیات بانکی بانک ملی ایران و مدیران ارشد شرکت داده‌ورزی سداد در محل این شرکت، پروژه‌ها و محصولات جدید شرکت سداد رونمایی شد و روند پیشرفت پروژه‌های فناوری اطلاعات موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت داده‌ورزی سداد، در ابتدای جلسه حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد به تشریح پیشرفت‌های تکنولوژیک شرکت سداد پرداخت و از تشکیل مرکز فناوری و نوآوری فینوداد در راستای برون‌سپاری نوآوری به مراکز علمی همانند دانشگاه امیرکبیر خبر داد و اولویت‌های عملیاتی این مرکز را تبیین کرد.

مدیرعامل سداد از پیشرفت‌های انجام‌شده در حوزهٔ تکنولوژی Blockchain، آمادگی پروژهٔ Open Banking برای عملیاتی سازی، راه‌اندازی سرویس برداشت مستقیم (Direct Debit)، عملیاتی شدن چند سرویس جدید روی بام از قبیل گواهی تمکن مالی، Video Banking و هوشمند سازی Log in و انتقال پول خبر داد.

حمیدرضا مختاریان طرح راه‌اندازی زیرساخت ابری در سداد را تشریح کرد و گزارشی از حجم گسترده فعالیت‌های صورت گرفته در حوزهٔ داده‌های کلان (Big data) ارائه کرد.

او در ادامه از عملیاتی شدن پروژهٔ شبکه اعتباری ارائه کالا و خدمات و به ثمر رسیدن دو محصول «شعبه یاب هوشمند بانک ملی» و «محاسبه یار» در پلتفرم «بله» خبر داد.

مختاریان ضمن اعلام پیشرفت طرح استقرار نظام شایستگی محور در طراحی مشاغل شرکت سداد، عملیاتی شدن پروژهٔ ITSM را گامی بلند در راستای بهبود فرآیندها توصیف کرد و اهداف اصلی آن را مدیریت هزینه در ارائه سرویس‌ها، افزایش کارایی و بهره‌وری در سرویس‌دهی و افزایش رضایت‌مندی بانک ملی ایران دانست.

مدیرعامل سداد در ادامه با مقایسهٔ آماری پایان سال ۹۶ و شهریور ۹۷ پیشرفت‌های قابل‌توجه «بام» و پلتفرم «بله» در این بازهٔ زمانی را برشمرد و به پیاده‌سازی پروژهٔ مدیریت یکپارچه اطلاعات مشتریان بانک ملی اشاره کرد که از طریق آن‌همهٔ کنترل‌های لازم برای جلوگیری از پول‌شویی و احراز هویت اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه این دیدار مهدی تکبیری معاون عملیات و رئیس هیئت‌مدیره شرکت داده‌ورزی سداد از بهره‌برداری پروژهٔ DWDM در راستای بهبود امکان افزونگی شبکه بانک ملی در ارتباط با شرکت‌های داده‌ورزی سداد خبر داد.

مهدی تکبیری اعلام کرد طرح راه‌اندازی سایت Backup ‌در منطقه‌ای امن از کشور، در دستور کار است که هدف از آن حفظ اطلاعات سایت‌ها در شرایط اضطراری و مواقع بروز بحران است.

مسعود خاتونی عضو هیئت‌مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک ملی سیر پیشرفت و موفقیت پروژه‌های شرکت سداد را قابل‌توجه دانست و با تأکید بر اهمیت این پروژه‌ها عنوان کرد سطح جدیدی از سرویس‌های فناوری اطلاعات در بانک ملی در حال شکل‌گیری است. وی تجاری‌سازی محصولات و خدمات حوزهٔ فناوری اطلاعات را امری ضروری توصیف کرد و شرکت سداد را حلقهٔ واسط زیست‌بوم استارت‌آپی کشور با بانک ملی دانست.

در پایان محمدرضا حسین‌زاده ضمن تقدیر از دستاوردهای شرکت سداد، استمرار این روند پرشتاب و موفق را خواستار شد و بهره‌برداری و اطلاع‌رسانی وسیع این دستاوردها را در آستانهٔ نودسالگی بانک ملی ضروری و واجد اهمیت توصیف کرد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا