امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش بینی کاهش قیمت مرغ از ۲۰ شهریور

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: پیش بینی می شود قیمت مرغ با توجه به عملیات جوجه ریزی مناسب از بیستم شهریور ماه جاری بر مدار کاهشی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی یوسف خانی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه مدت زمان پرورش مرغ از جوجه ریزی تا عرضه به بازار ۴۵ تا ۵۰ روز طول می کند، افزود: خوشبختانه جوجه ریزی خیلی خوبی از دهم مردادماه سال جاری در سطح مرغداری های کشور انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت مرغ گرم امروز در واحدهای خرده فروشی به مرز ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، اظهارداشت: عدم جوجه ریزی در مرغداری ها طی ماه های خرداد و تیراز دلائل عمده کمبود و گرانی مرغ در بازار است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: کاهش انگیزه جوجه ریزی نیز متاثر از افت شدید قیمت مرغ در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری و تحمیل ضرر و زیان سنگین مرغداران بوده است.

وی افزود: مرغ گرم برای مصرف کنندگان در این برهه از زمان حتی به قیمت هرکیلوگرم هفت هزار تومان و مرغ زنده درب مرغداری برای فروش به کشتارگاه به چهار هزار تومان رسید در صورتیکه قیمت تمام شده در همان زمان کمتر از پنج هزار و ۵۰۰ تومان برای تولید کنندگان نبوده است.

یوسف خانی در ادامه ضمن اشاره به اینکه وظیفه قیمت گذاری مرغ برعهده ستاد تنظیم بازار است، اظهارداشت: در حال حاضر قیمت مرغ گرم برای مصرف کنندگان هشت هزار و ۱۷۵ تومان و نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری پنج هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده در صورتی که مرغ زنده برای تولیدکنندگان کمتر از شش هزار تومان تمام نمی شود حال چطور می شود به قیمت پنج هزار و ۲۰۰ تومان به کشتارگاه ها عرضه کنند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بخشی از گرانی قیمت مرغ منطقی و بخشی غیر منطقی و اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی افزود: قیمت گذاری مرغ فاقد پشتوانه کارشناسی و بدون نظرخواهی و مشورت بخش خصوصی انجام می شود.

وی یادآورشد: تصمیمات بی پایه و اساس بی اعتمادی، دلسردی و نارضایتی در جامعه ایجاد می کند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا