ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

قم کی "هوشمند" می‌شود؟

رئیس هیات مدیره نظام صنفی رایانه استان قم گفت: وجود بهترین زیرساخت‌های شهری از ملزومات حرم اهل بیت است و باید بهترین ظرفیت‌ها و امکانات برای زائرین تدارک دیده شود.

سعید مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ظرفیتی که هم اکنون برای هوشمند سازی شهر قم در حال شکی گیری است، متشکل از سه بخش اثر گذار حوزه هوشمند سازی، یعنی بخش خصوصی، حاکمیت و شهرداری است.

وی ادامه داد: این سه بخش طی تفاهم نامه‌ای تلاش می‌کنند که قم به اولین و کامل‌ترین شهر هوشمند کشور تبدیل شود؛ امید است این خروجی هرچه سریع تر به وقوع بپیوندد و همگی بتوانیم از این ظرفیت شهر هوشمند بهره مند شویم.

همچنین بخوانید

رئیس هیات مدیره نظام صنفی رایانه استان قم با بیان اینکه لوگوی تفاهم نامه با نام “قم حرم اهل بیت” است، عنوان کرد: وجود بهترین زیرساخت‌های شهری از ملزومات حرم اهل بیت است و باید بهترین ظرفیت‌ها و امکانات برای زائرین تدارک دیده شود.

وی تاکید کرد: هوشمندسازی باید در سه مرحله ایده پردازی، پیاده سازی و اجرای مرحله به مرحله، عملیاتی شود؛ همچنین باید فرایندهای هوشمندسازی به صورت متمرکز بین ذی‌نفعان کار از جمله شرکت‌های بخش خصوصی و افرادی که می خواهند  از این زیر ساخت استفاده کنند، در سامانه‌ای ثبت شود.

مشهدی افزود: روز گذشته این سامانه رونمایی شد تا هم افراد به تمامی اطلاعات دسترسی داشته باشند و عدالتی که در اجرای کار لازم است، اتفاق بیفتد؛ تمام فرایندهای اداری و پیگیری ایده برای نزدیک شدن به اجرای شهر هوشمند از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در فاز اول این سامانه بنا است بخش خصوصی که اجرا کننده ایده های شهر هوشمند است و نهاد های حاکمیتی و شهرداری از آن استفاده کنند و در فاز دوم از ظرفیت مردم برای دریافت ایده و ایجاد تعاملات نهادهایی همچون شهرداری و سایر نهاد های دولتی که به این سامانه وصل می شوند، استفاده شود تا بتوانیم به همشهریان ارائه خدمت کنیم.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا